Επέκταση του deadline για την παρουσίαση του business plan της Alitalia θα ζητήσει η κοινοπραξία επενδυτών που ανέλαβε τη διάσωσή της, καθώς βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση βασικές πτυχές του σχεδίου, αναφέρουν στο Reuters καλά πληροφορημένες πηγές.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, η Ferrovie dello Stato Italiane (μητρική των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ) και η οποία ηγείται του joint venture για τη διάσωση του ιταλικού αερομεταφορέα, αναμένεται να ζητήσει από τους διαχειριστές της υπόθεσης παράταση της προθεσμίας ως τις 15 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με το Reuters, αυτή θα είναι η 6η κατά σειρά παράταση από τότε που η FSI εξέφρασε το ενδιαφέρον της να συμμετάσχει στη διάσωση της Alitalia στα τέλη του 2018.
Όπως αποκάλυψαν οι πηγές, FSI-Atlantia-Delta Airlines συζητούν επί 2 συνεχόμενους μήνες την κατάρτιση ενός κοινού πλάνου διάσωσης της Alitalia, ωστόσο αυτό «σκοντάφτει» στο θέμα των ιδιαίτερα κερδοφόρων αεροπορικών γραμμών της Β. Αμερικής.
Οι Ιταλοί εταίροι της κοινοπραξίας θέλουν την Alitalia ελεύθερη να επεκτείνει τις διαδρομές της στη Βόρεια Αμερική, στο πλαίσιο της συμμαχίας “Blue Skies”, που έχει δημιουργηθεί από την Delta Airlines, την Air France-KLM και τη Virgin Atlantic.
Το ερώτημα που προκύπτει και το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων είναι πως θα μοιράζεται η Alitalia τα έσοδα που προέρχονται από δρομολόγια της Βόρειας Αμερικής με τη Delta και τους άλλους εταίρους της συμμαχίας “Blue Skies”.
Να σημειωθεί ότι, οι διαχειριστές που διορίστηκαν από την ιταλική κυβέρνηση για την Alitalia έχουν μειώσει τα κόστη και έχουν επαναδιαπραγματευτεί τις συμβάσεις leasing αεροσκαφών για να καταστήσουν, αλλά ο μεταφορέας εξακολουθεί να είναι ζημιογόνος.