Ζημιές, όπως και πέρσι, παρουσίασε ο όμιλος της Aegean Airlines το πρώτο εξάμηνο του έτους, κυρίως λόγω του έντονου ζημιογόνου αποτελέσματος του πρώτου τριμήνου (-35,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο).
Ωστόσο, παρά τις ζημιές, διαπιστώθηκε άνοδος στις περισσότερες κατηγορίες, όπως σε έσοδα και επιβάτες.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Συγκεκριμένα, καταγράφηκε αύξηση 14% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε στα 519,4 εκατ., ενώ οι ζημιές μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 13 εκατ., από 13,8 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018.
Σε επίπεδο ομίλου, τα βασικότερα λειτουργικά και οικονομικά στοιχεία διαμορφώθηκαν ως εξής:
-Η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 9,2% σε χιλιομετρικές θέσεις (ASKs), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, κυρίως λόγω υψηλότερης αξιοποίησης αεροσκαφών το β’ τρίμηνο του 2019,
-Το σύνολο των επιβατών για την περίοδο διαμορφώθηκε σε 6,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,0%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018,
-Το σύνολο των πτήσεων για το όμιλο αυξήθηκε κατά 6%, σε σχέση με το 2018, στις 51 χιλ. πτήσεις,
-Ο μέσος συντελεστής πληρότητας αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 82,2% από 81,7% την αντίστοιχη περίοδο του 2018,
-Το κόστος καυσίμων ανήλθε σε 119,3 εκατ., από 99,0 εκ. το α’ εξάμηνο 2018,
-Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές 17,2 εκατ., από ζημιές 18,3 εκατ. ζημιές της προηγούμενης περιόδου.
Όπως επισημαίνει η εισηγμένη, σε ότι αφορά το περιβάλλον ζήτησης για το β’ εξάμηνο του 2019, οι προοπτικές για την καλοκαιρινή περίοδο παραμένουν θετικές.
Η αγορά όμως εξακολουθεί να παρουσιάζει έντονη εποχικότητα, με τον όμιλο να παραμένει σημαντικά εξαρτημένος από την πορεία των αφίξεων κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του έτους και το πρώτο και τελευταίο τρίμηνο του έτους να παραμένουν τα πιο αδύναμα τρίμηνα.
Το 2019, όπως επισημαίνεται, ο όμιλος επένδυσε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, προσθέτοντας νέους προορισμούς, καθώς και αυξάνοντας τη χωρητικότητα κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Οι νέοι προορισμοί που προστέθηκαν το 2019 αφορούν τα δρομολόγια από Αθήνα προς Μαρακές, Καζαμπλάνκα, Ίμπιζα, Βαλένθια, Σαράγεβο, Τύνιδα και Σκόπια, ενώ προστέθηκε και νέο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αννόβερο.
Η εταιρεία επιπλέον πρόσφερε αυξημένες συχνότητες και θέσεις σε κύριες βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης από Αθήνα προς Μόναχο, Ντίσελντορφ, Βερολίνο, Αμβούργο, Ζυρίχη, Βιέννη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Λισσαβώνα και Πόρτο.
Παράλληλα, σημαντικά αυξημένος αριθμός δρομολογίων ξεκίνησε είτε νωρίτερα, είτε με αυξημένες συχνότητες, όπως Λουξεμβούργο, Μάλτα, Βενετία, Μπολόνια, Νάπολη, Κατάνια και Μάλαγα.
Τέλος, αυξημένη χωρητικότητα δρομολογήθηκε και για την αγορά των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης.