Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις οικονομικές επιδόσεις του κλάδου, με κυρίαρχο συμπέρασμα τη σταδιακή βελτίωση των μεγεθών.
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι καθαρές ζημίες του κλάδου αναμένεται να μειωθούν στα 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, μετά από απώλειες 51,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 (από αρχική πρόβλεψη ζημιών 47,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Απρίλιο).
Οι νέες εκτιμήσεις για τις ζημιές του 2020 αναθεωρήθηκαν στα 137,7 δισεκατομμύρια δολάρια (από 126,4 δισεκατομμύρια δολάρια).
Προσθέτοντας αυτά, οι συνολικές απώλειες της βιομηχανίας το 2020-2022 αναμένεται να φτάσουν τα 201 δισεκατομμύρια δολάρια!
Η ζήτηση (μετρημένη σε RPK) αναμένεται να ανέλθει στο 40% των επιπέδων του 2019 για το 2021, ανεβαίνοντας στο 61% το 2022.
Αντίστοιχα, ο συνολικός αριθμός των επιβατών αναμένεται να φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια το 2021 και τα 3,4 δισεκατομμύρια το 2022, παρόμοια επίδοση με τα επίπεδα του 2014 και σημαντικά κάτω από τα 4,5 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες του 2019.
Τέλος, η ισχυρή ζήτηση για αεροπορικό φορτίο αναμένεται να συνεχιστεί, με τη ζήτηση του 2021 αυξημένη κατά 7,9% πάνω από τα επίπεδα του 2019 και το 2022 πάνω 13,2% από τα επίπεδα του 2019.
«Το μέγεθος της κρίσης του COVID-19 για τις αεροπορικές εταιρείες είναι τεράστιο. Κατά την περίοδο 2020-2022, οι συνολικές απώλειες θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για να επιβιώσουν οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει δραματικά το κόστος και έχουν προσαρμόσει την επιχείρησή τους σε όποιες ευκαιρίες υπήρχαν. Αυτό θα οδηγήσει σε μείωση των ζημιών των 137,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020 σε 52 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.
Και αυτές οι ζημιές θα μειωθούν περαιτέρω στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Έχουμε περάσει το βαθύτερο σημείο της κρίσης. Ενώ παραμένουν σοβαρά ζητήματα, ο δρόμος για την ανάκαμψη έρχεται στο προσκήνιο. Η αεροπορία δείχνει και πάλι την ανθεκτικότητά της», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Οι επιδόσεις ανά γεωγραφικό τομέα
All regions will improve their collective financial performance compared to 2020. The strongest performing region is North America which is expected to see a $5.5 billion loss in 2021 transform to a $9.9 billion profit in 2022. All other regions will see reduced losses in 2022 compared to 2021.
REGION | DEMAND (RPK) VS 2019 | CAPACITY (ASK) VS 2019 | NET PROFITS ($ BILLIONS) | OPERATING MARGIN (% OF REVENUES) | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | |
Global | -59.7% | -39.2% | -50.4% | -33.1% | -$51.8 | -$11.6 | -11.4% | -2.7% |
North America | -40.0% | -18.8% | -31.2% | -15.0% | -$5.5 | $9.9 | -5.2% | 4.8% |
Europe | -64.3% | -40.8% | -54.6% | -33.6% | -$20.9 | -$9.2 | -17.4% | -5.9% |
Asia Pacific | -65.8% | -47.3% | -56.9% | -40.1% | -$11.2 | -$2.4 | -14.1% | -9.1% |
Middle East | -74.5% | -54.7% | -58.7% | -44.4% | -$6.8 | -$4.6 | -18.2% | -9.6% |
Latin America | -51.8% | -29.3% | -46.9% | -27.9% | -$5.6 | -$3.7 | -18.2% | -9.7% |
Africa | -66.6% | -57.7% | -57.2% | -54.6% | -$1.9 | -$1.5 | -12.7% | -9.9% |