Πάνω από 3,5 εκατ. ευρώ θα κληθούν να καταβάλουν οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αποζημιώνοντας επιβάτες για καθυστερήσεις πτήσεων στο διάστημα Ιανουάριος -Νοέμβριος 2017, με την Κωνσταντινούπολη να είναι η πιο προβληματική πτήση από την Αθήνα, τη χρονιά που φτάνει στο τέλος της, ενώ βάσει του φετινού AirHelp Score, η Bulgaria Air και η SmartWings κατατάχθηκαν ως οι χειρότερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η AirHelp, εταιρεία αποζημιώσεων για καθυστερήσεις πτήσεων, ανακοίνωσε ότι πάνω από 13.812 επιβάτες που πέταξαν από το αεροδρόμιο της Αθήνας είχαν προβλήματα με καθυστερήσεις πτήσεων από 3 ώρες και πάνω.
Οι πτήσεις αυτές, όπως διευκρινίζεται, έχουν να κάνουν καθαρά με προβλήματα που δημιουργούνται από τον αερομεταφορέα και όχι από συνθήκες έκτακτης ανάγκης, είτε υπαιτιότητας του αεροδρομίου. Το εκάστοτε αεροδρόμιο χρησιμοποιείται ως προσδιορισμός προέλευσης των πτήσεων.
Ο πιο πολυσύχναστος μήνας για ταξίδια ήταν ο Αύγουστος, που συμπωματικά είναι και ο μήνας με τους περισσότερους τουρίστες.
Βάσει του ποσοστού των προβληματικών πτήσεων από όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας, οι πτήσεις από τη χώρα μας με προορισμό το αεροδρόμιο Stansted London είχε τις περισσότερες προβληματικές πτήσεις και στη συνέχεια ακολουθούν πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Σαντορίνης και της Μυκόνου.
Οι top 5 πιο προβληματικοί προορισμοί (1η Ιανουαρίου 2017 – 1η Νοεμβρίου 2017) | Ποσοστό αργοπορημένων πτήσεων ή ακυρώσεων (1η Ιανουαρίου 2017 – 1η Νοεμβρίου 2017) |
1. Stansted London, UK | 22.8% |
2. Σαντορίνη, Ελλάδα | 44.1% |
3. Μύκονος, Ελλάδα | 44.5% |
4. Luton London, UK | 45.3% |
5. Gatwick London, UK | 61.9% |
Βάσει του AirHelp Score 2017 που έχει ήδη ανακοινωθεί, το αεροδρόμιο της Αθήνας θεωρείται ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου κατακτώντας την 27η θέση σε ποιότητα υπηρεσιών και ακρίβεια χρόνου των πτήσεων.
Το AirHelp Score επίσης ανέδειξε την Olympic Air ως Νο 39 (ανάμεσα στις 40 καλύτερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο).
Ενδιαφέρον έχει ότι η αεροπορική Monarch airlines μπήκε υπό επιτήρηση φέτος τον Οκτώβριο, ενώ με τηνAir Berlin συνέβη το ίδιο μέσα στον Αύγουστο.
Εκτός αυτού, η Ryanair έχει συστηματικά ακυρώσεις τους τελευταίους μήνες, επηρεάζοντας πάνω από 2 εκ επιβάτες κυρίως μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Νωρίτερα φέτος, ακόμα και η υποδειγματική εταιρία της Αγγλίας, British Airways αντιμετώπισε 2 φορές πολύ σοβαρά προβλήματα με τη μηχανογράφησή της μέσα σε ένα μήνα, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στους επιβάτες της από ακυρώσεις ή καθυστερήσεις, χρεώνοντας της αεροπορική με περίπου £100 εκ για αποζημιώσεις επιβατών.