Ο Απρίλιος θα μείνει βαθιά χαραγμένος στην αεροπορική κοινότητα ως ο μήνας της «απόλυτης καταστροφής». Αεροπορικές και αεροδρόμια με σχεδόν… μηδενικούς επιβάτες.
Μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο διακίνησε τον προηγούμενο μήνα 21.759 επιβάτες, σημειώνοντας πτώση 98,9%, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece διακίνησαν 10.064 επιβάτες, σημειώνοντας πτώση 99,3%.
Σε επίπεδο πρώτου τριμήνου, στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece, η επιβατική κίνηση ανήλθε στα 1,52 εκατ. έναντι 3,35 εκατ., ήτοι πτώση 54,6%.
Πριν από μερικές ημέρες, η κυβέρνηση έδωσε στην Fraport Greece, με ΠΝΠ, τη δυνατότητα 6μηνης παράτασης στην κάλυψη ληξιπρόθεσμων και απαιτητών οφειλών προς το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες στα τέλη του 2019 ανέρχονταν στα 26 εκατ. ευρώ.
Φαντάζει πιθανό ότι σχεδόν αντίστοιχη ρύθμιση θα προωθηθεί και για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο – επί του παρόντος – δεν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Οι εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων παρακολουθούν τις εξελίξεις σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια ανά την Ευρώπη που αποφασίζουν κράτη μέλη ή και η ΕΕ και αναλόγως εικάζεται ότι θα πιέσουν προς ορισμένες κατευθύνσεις.
Φ. Φωτ.
Ο ΔΑΑ έχει ελπίδες χρηματοδότησης, επειδή πρόκειται για Δημόσια Σύμβαση, όχι όμως και η Fraport που συνήψε “Σύμβαση Παραχώρησης” με το Κράτος και άρα φέρει ακέραιο το βάρος της πανδημίας. Το μόνο που μπορεί να κάνει αν κρίνει ασύμφορη τη συνέχιση της Παραχώρησης είναι να επιστρέψει τα 14 αεροδρόμια στον Ελληνικό λαό. Οποιαδήποτε οικονομική ενίσχυσης της Fraport θα είναι αντίθετη στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο και θα ακυρωθεί.