Στα επόμενα 20 χρόνια (2016-2035), σύμφωνα με τις προβλέψεις τηςAirbusγια την παγκόσμια αγορά, η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί κατά 4,5% ετησίως, οδηγώντας στην ανάγκη για περισσότερα από 33.000 νέα αεροσκάφη, άνω των 100 θέσεων (32.425 επιβατών και 645 φορτηγά αεροσκάφη άνω των 10 τόνων), αξίας 5,2 τρις. τρισεκατομμύριων.
Μέχρι το 2035, ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών θα έχει διπλασιαστεί από τα 19.500 αεροσκάφη σήμερα, σε σχεδόν 40.000. Περίπου 13.000 επιβατικά και φορτηγά αεροσκάφη θα αντικατασταθούν με πιο αποδοτικούς τύπους.
Η αστικοποίηση και η αύξηση του πλούτου στις αναδυόμενες οικονομίες, κυρίως στην Ασία, τροφοδοτεί την ανάπτυξη της εναέριας μεταφοράς.
Η Κίνα θα γίνει η μεγαλύτερη εσωτερική αγορά
Με συνολικό πληθυσμό πάνω από έξι δισεκατομμύρια ανθρώπους, οι οικονομίες θα αυξηθούν κατά 5,6% και η τάση προς το εναέριο ταξίδι θα τριπλασιαστεί έως 75% του πληθυσμού της.
Μέσα σε 10 χρόνια, η Κίνα με τη συχνότητα πτήσεων που παρουσιάζει η εσωτερική της αγορά, θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο. Σε οικονομίες, όπως η Δυτική Ευρώπη ή η Βόρεια Αμερική, η αύξηση της εναέριας μεταφοράς θα είναι περίπου 3,7%.
Ενώ το ΑΕΠ παραμένει βασικός παράγοντας για την αύξηση της κίνησης, η ιδιωτική κατανάλωση (βασικό στοιχείο του ΑΕΠ) στις αερομεταφορές εξελίσσεται σε σημαντική οικονομική παράμετρο, όπως για παράδειγμα η εσωτερική μετακίνηση στην Κίνα ή την Ινδία. Οι μεσαίες τάξεις στις αναδυόμενες αγορές θα διπλασιασθούν στα 3,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το 2035.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι το 2035, το 62% του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι οι κάτοικοι και ο αριθμός των πόλεων θα αυξηθεί από 55 σε 93 μέχρι το 2035. Αυτά τα κέντρα του πλούτου, από τα οποία τα 47 έχουν ήδη αεροδρόμια, πιστεύεται ότι θα αποφέρουν το 35% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Σε 20 χρόνια ο αριθμός των καθημερινών επιβατών που θα διανύουν μεγάλες αποστάσεις, που θα ταξιδεύουν προς, από ή μέσω αεροδρομίων μεγάλων πόλεων, θα υπερδιπλασιαστούν σε περίπου 2,5 εκατ.
Μεγάλη ζήτηση οι πιλότοι και μηχανικοί
Η παγκόσμια επιχειρηματική υπηρεσία της Airbus, που σήμερα έχει επεκταθεί σε έξι κέντρα υποστήριξης πελατών, και 14 κέντρα κατάρτισης, αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω καθώς τα επόμενα 20 χρόνια προβλέπεται η ανάγκη για 1,1 εκατομμύριο πιλότους και μηχανικούς (560.000 νέους πιλότους, 540.000 νέους μηχανικούς) για να πετούν και διατηρούν τα αεροσκάφη σε καλή κατάσταση.
«Ενώ καθιερωμένες αγορές, όπως η Ευρώπη και Βόρειας Αμερική συνεχίζουν να αναπτύσσονται, αυτή της Ασίας-Ειρηνικού θα είναι η «μηχανή» που θα τροφοδοτεί την ανάπτυξη τα επόμενα 20 χρόνια.
Η Κίνα θα είναι σύντομα η μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο και μαζί με τις αναδυόμενες οικονομίες, την αύξηση του πληθυσμού και την αναπτυγμένη τους αγορά, όλα αυτά μαζ,ί θα αυξήσουν την πληρότητα των αερομεταφορών», δήλωσε ο Chief Operating Officer, Customers τηςAirbusoJohn Leahy.
“Αυξάνουμε την παραγωγή για να καλύψουμε τη ζήτηση των κορυφαίων προϊόντων μας γεγονός που θα συμβάλλει και στην ενίσχυση εξυπηρέτησης των πελατών μας, για να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις των αεροπορικών μεταφορών”.
Οι κατηγορίες των αεροπλάνων
Στην αγορά ευρείας ατράκτου, η Airbus προβλέπει μια τάση προς αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας και προβλέπει για πάνω από 9.500 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου και φορτηγά αεροσκάφη στα επόμενα 20 χρόνια, που αποτιμώνται σε περίπου $ 2.8 τρισεκατομμύρια. Αυτό αντιπροσωπεύει το 29% όλων των νέων παραδόσεων αεροσκαφών και τo 54% σε αξία.
Οι περισσότερες παραδόσεις ευρείας ατράκτου (46%) θα είναι στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Σε αυτή την κατηγορία είναι τα Airbus, A330neo, A350 XWB και το A380, η πιο ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων ευρείας ατράκτου μεταξύ 200 και πάνω από 600 θέσεις.
Στην αγορά μονού διαδρόμου, όπου η τελευταία γενιά του Α320 Family και του A320neoFamily θεωρούνται παγκόσμιοι ηγέτες στην αγορά, η Airbus προβλέπει για ζήτηση για πάνω από 23.500 νέα αεροσκάφη αξίας US $ 2,4 τρισεκατομμύρια. Αυτό αντιπροσωπεύει 71% όλων των νέων μονάδων. Προβλέπεται η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού να παραγγείλει το 39%.
Η αύξηση της πληρότητας οδηγεί σε μεγαλύτερα αεροσκάφη, τα οποία έχουν αυξηθεί κατά 40% από το 1980, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν μεγαλύτερα αεροσκάφη ή ζητούν αναβάθμιση σε αυτά που έχουν σε παραγγελία.
Μεγαλύτερα αεροσκάφη, όπως το Α380 σε συνδυασμό με τους υψηλότερους συντελεστές πληρότητας, κάνουν την πιο αποδοτική χρήση των περιορισμένωνslotστα αεροδρόμια και συμβάλουν στον αριθμό των επιβατών, όπως επιβεβαιώνεται από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου.
Η εστίαση στην διαρκήανάπτυξη επέτρεψε την μείωση στη κατανάλωση καυσίμων και τη μείωση του θορύβου κατά 70% τα τελευταία 40 χρόνια. Η τάση αυτή συνεχίζεται με τα καινοτόμα αεροσκάφη όπως το A320neo, το A330neo, το Α380 και το A350 XWB.