Η Κομισιόν κατέταξε την easyJet πρώτη μεταξύ των αερομεταφορέων που έχουν υποβάλει αίτηση για το portfolio έως και 18 ημερήσιων χρονοθυρίδων (slots) στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Οι χρονοθυρίδες θα διατεθούν από την TAP Air Portugal για τον μετριασμό πιθανών αδικαιολόγητων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού που δημιουργούνται από την χρηματική ενίσχυση που έλαβε από την πορτογαλική κυβέρνηση.
Ως αποτέλεσμα της παρούσας απόφασης, η easyJet θα είναι σε θέση να αρχίσει να λειτουργεί νέα δρομολόγια στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας από τις 30 Οκτωβρίου 2022.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε: «Μετά από μια ανοιχτή διαδικασία, η easyJet θα αποκτήσει 18 από τις ημερήσιες θέσεις απογείωσης και προσγείωσης που κατέχει αυτή τη στιγμή η TAP στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας.
Αυτό θα ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό στον ευρωπαϊκό αεροπορικό τομέα, καθώς θα επιτρέψει στην easyJet να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε αυτό το υπερφορτωμένο αεροδρόμιο, συμβάλλοντας σε δίκαιες τιμές και αυξημένες επιλογές για τους ευρωπαίους καταναλωτές.
Αυτό βοηθά επίσης να διασφαλιστεί ότι η οικονομική στήριξη που δόθηκε στην TAP από την Πορτογαλία, για να επιτρέψει στον αερομεταφορέα να επιστρέψει στη βιωσιμότητα, δεν θα έχει αδικαιολόγητες αρνητικές επιπτώσεις στην ενιαία αγορά».
Πως αποφασίστηκε η δέσμευση των slots
Στις 21 Δεκεμβρίου 2021, η Κομισιόν ενέκρινε πορτογαλική ενίσχυση αναδιάρθρωσης ύψους 2,55 δισ. ευρώ υπέρ του ομίλου TAP, συμπεριλαμβανομένης της TAP Air Portugal.
Η ενίσχυση εγκρίθηκε βάσει των κατευθυντήριων γραμμών της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις για τη διάσωση και την αναδιάρθρωση προβληματικών εταιρειών, υπό όρους που περιλάμβαναν μια δέσμη μέτρων για τον εξορθολογισμό των εργασιών του ομίλου TAP, τη μείωση κόστους και τον περιορισμό των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού.
Το πακέτο περιελάμβανε ένα μέτρο που σχετίζεται με το αεροδρόμιο της Λισαβόνας, όπου η TAP Air Portugal διαθέτει ισχυρή παρουσία. Το αεροδρόμιο έχει δομικά μεγάλη συμφόρηση, πράγμα που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στις θέσεις απογείωσης και προσγείωσης που ζητούν για τις δραστηριότητές τους.
Ως εκ τούτου, η TAP Air Portugal δεσμεύτηκε να μεταφέρει έως και 18 χρονοθυρίδες ανά ημέρα στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας σε έναν ανταγωνιστικό αερομεταφορέα, για να επιτρέψει τη διαρκή είσοδο ή επέκταση ενός ανταγωνιστικού αερομεταφορέα, προς όφελος των καταναλωτών.