Ελκυστικότατη χαρακτηρίζουν την οικονομική προσφορά που κατέθεσαν για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και GMR.
Του Φώτη Φωτεινού
Σήμερα άνοιξε η οικονομική προσφορά της μοναδικής κοινοπραξίας που μετέχει στον σχετικό διαγωνισμό, τα βασικά χαρακτηριστικά της οποίας είναι τα ακόλουθα:
-Στα 480 εκατ. ανέρχεται το κατασκευαστικό κόστος, έναντι 850 εκατ. που είχε προϋπολογίσει το ελληνικό δημόσιο.
-Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου φτάνει τα 180 εκατ., έναντι 220 εκατ. που περιείχε η προκήρυξη.
-Το ποσοστό του ελληνικού δημοσίου ανέρχεται στο 45,9%, έναντι 45% που περιείχε η προκήρυξη.
-Μηδενικό δανεισμό για την εταιρεία παραχώρησης, κάτι που σημαίνει τη διανομή μερισμάτων από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
-Τέλη χρήσης (ΤΕΑΑ) κάτω από τα 20 ευρώ και κατά μέσο όρο κοντά στα 17 ευρώ, όπερ και σημαίνει ότι το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι φθηνότερο των Χανίων που διαχειρίζεται η Fraport.
-Ποσό δεσμευτικής επένδυσης (ίδια κεφάλαια): 158,4 εκατ. ευρώ.
– Χρόνος κατασκευής: 60 μήνες.
Eφόσον το υπουργείο Μεταφορών εγκρίνει την οικονομική προσφορά (έχει προηγηθεί η έγκριση των νομιμοποιητικών εγγράφων και του τεχνικού φακέλου), τότε ξεκινά η προσυμβατική περίοδος, μετά η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολουθεί η Βουλή.
Τα ανωτέρω αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του έτους.
Αναγκαία η λειτουργία του νέου αεροδρομίου για το Ηράκλειο και την Κρήτη
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού, δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου.
Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα, λόγο τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.
Παράλληλα, προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξ αιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, με ασφάλεια, από πολύ μεγαλύτερο αριθμό, αεροσκαφών.