Εγκρίθηκε από την πρόσφατη έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του αεροδρομίου της Αθήνας η αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων έως ποσού 320 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Φωτεινού
Στόχος η βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του αεροδρομίου της Αθήνας, παρόλο που φέτος τα μηνύματα είναι θετικά, λόγω της σταδιακής επανάκαμψης της επιβατικής κίνησης.
Ωστόσο, η διετία 2020 – 21 άφησε αρκετές “πληγές”, καθώς συνοδεύτηκε από σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών.
Μάλιστα, το καλοκαίρι του 2021 ψηφίστηκε και νόμος στη Βουλή για την οικονομική στήριξη της Fraport Greece και του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, ο οποίος προέβλεπε μέτρα 177,9 εκατ. ευρώ για τη Fraport Greece και έως 130 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο της Αθήνας (τα μέτρα αυτά αφορούσαν, κυρίως, μετάθεση πληρωμών).
Στην περίπτωση του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος” προηγήθηκε και η καταβολή, στις αρχές του 2019, 1,4 δισ. ευρώ για την 20ετή ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης, με αποτέλεσμα στα τέλη του 2020, το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου να ανέρχεται σχεδόν στα 1,4 δισ. ευρώ.
Μόλις στο -5% η κίνηση του Ιουλίου σε σχέση με το 2019
Το αεροδρόμιο της Αθήνας επανακάμπτει, είναι ενδεικτικό ότι έως και προχθές, η κίνηση του Ιουλίου ήταν μειωμένη μόλις κατά 5% σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, υπήρξαν και ημέρες που η επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με το 2019.
Αναλυτικά στατιστικά στοιχεία κίνησης είναι διαθέσιμα έως και τον Ιούνιο. Κατά τον εξεταζόμενο μήνα, η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατέγραψε πτώση μόλις 0,6%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μονοψήφια μείωση της τάξης του 9,6%, σε σύγκριση με το 2019.
Συνολικά, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Ιούνιο, ανήλθε σε 2,43 εκατ., μειωμένη κατά 6,8% σε σχέση με την κίνηση του Ιουνίου 2019.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου έφτασε σχεδόν τα 9 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 20,3% σε σύγκριση με το 2019.
Οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 13,2%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 23,5%.