Τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών εξουσιοδότησαν ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ να προχωρήσουν τις διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Η σύμβαση, η οποία θα υπογραφεί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – ΔΑΑ και όχι μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – μετόχων του ΔΑΑ, χρειάζεται να λάβει, μετέπειτα, το «πράσινο φως» της ΕΕ και της Βουλής.
Το «Ελ. Βενιζέλος», με την υπάρχουσα σύσταση, έχει διάρκεια ζωής έως το 2026. Οι διαπραγματεύσεις αναφέρονται στην 20ετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή μέχρι το 2046.
Κύριο αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – ΔΑΑ αποτελεί το σχετικό τίμημα. Από την πλευρά του, το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμεί το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα, από την άλλη, ο ΔΑΑ το πιο ρεαλιστικό, δεδομένου ότι η αεροπορική βιομηχανία είναι αντιμέτωπη με σειρά προκλήσεων.
Το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι επιθυμεί εφάπαξ τίμημα μεταξύ 550 – 600 εκατ. για την 20ετή παράταση, αλλά και ποσοστό επί των ετήσιων κερδών του αερολιμένα.
Το αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται σε αναπτυξιακή πορεία, έχει συμπεριλάβει στην πρότασή του τα «αεροπορικά ρίσκα», επιδιώκοντας να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
Τέλος, ορισμένες τροποποιήσεις στην σύμβαση παραχώρησης έχει συμπεριλάβει και το υπουργείο Μεταφορών, κυρίως σε θέματα που αφορούν κτίρια δημόσιων οργανισμών, όπως της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, κτλ.
Φ. Φωτ.