Το ελληνικό δημόσιο μειώνει περαιτέρω την συμμετοχή του στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», πωλείται το 30%, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ.
Του Φώτη Φωτεινού
Με τη διάθεση του 30%, το ελληνικό δημόσιο θα περιορίσει την συμμετοχή του στο 25%, το οποίο ανήκει στην ΕΕΣΥΠ ή αλλιώς, στο Υπερταμείο.
Η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 30% θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: την φάση προεπιλογής (Α’ Φάση) και την φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ Φάση).
Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Βέβαιο θεωρείται το ενδιαφέρον από την Avi Alliance, η οποία διαθέτει το 40% του αεροδρομίου και ανήκει στην καναδική PSP Investments, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται τυχόν συμμετοχή, όχι μόνο και από άλλα funds, αλλά και από διαχειριστές αεροδρομίων, δεδομένης της υψηλής κερδοφορίας του ΔΑΑ.
Πάντως, η “Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου” προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο.
Σχετικά με το ΔΑΑ
Ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για περίοδο 30 ετών σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου.
Τον Φεβρουάριο του 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046).
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και διακινεί 24 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, εκ των οποίων 16,4 εκατομμύρια είναι διεθνείς.