«Η ανάκαμψη του κλάδου μετά την ύφεση της πανδημίας, θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματικότητα των μέτρων έκτακτης ανάγκης που έχουν ληφθεί, όπως, η τροποποίηση των ορίων χρήσης των χρονοθυρίδων για τις αεροπορικές εταιρείες, η καθιέρωση του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού, αλλά και οι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και την παροχή δημόσιας υπηρεσίας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο διοικητής της ΑΠΑ, Χρήστος Τσίτουρας.
Επιπροσθέτως, όπως ανέφερε ο κ. Τσίτουρας, θα απαιτηθεί τόσο κανονιστική στήριξη, όσο και παροχή σημαντικής δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδοτικής συνδρομής, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιχειρηματική δραστηριότητα και η απασχόληση.
*Η ομιλία του διοικητή της ΑΠΑ από το 6:17:15
Στο σημείο αυτό, ο διοικητής της ΑΠΑ τόνισε ότι είναι σημαντικό να προστατευτεί ο ανταγωνισμός στον τομέα των αερομεταφορών, ώστε οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε οικονομικά προσιτά ταξίδια και να εξασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού για τους αερομεταφορείς και τους εργαζόμενους, με συντονισμένα μέτρα και κοινά πρωτόκολλα σε επίπεδο ΕΕ για την επανεκκίνηση των ταξιδιών και του τουρισμού.
Εκτός των ανωτέρω, ο διοικητής της ΑΠΑ αναφέρθηκε στις αρμοδιότητες της Αρχής, όπως την εισήγηση χάραξης της εθνικής στρατηγικής των αερομεταφορών.
«Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο περιγράφεται ένας επιτυχής λειτουργικός διαχωρισμός των κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων, οι οποίες ανατίθενται στην Α.Π.Α., από τις αρμοδιότητες παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και αεροδρομίων, που ασκούνται από την Υ.Π.Α.», υπογράμμισε.