Άνοδο εσόδων 7% και επιβατών 9%, αλλά με διεύρυνση ζημιών, παρουσίασε το α΄ τρίμηνο η Aegean Airlines, το οποίο παραδοσιακά είναι “αδύναμο” για τις αεροπορικές.
Ειδικότερα, τα ενοποιημένα έσοδα, ύψους 147,9 εκατ., ήταν αυξημένα κατά 7%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Αντίστοιχα, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε 9%, σε 2 εκατ. επιβάτες, σε 6% περισσότερες πτήσεις.
Στον αντίποδα, διευρύνθηκαν οι καθαρές ζημιές στα 21,5 εκατ., έναντι 8,3 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξη του δικτύου της, ακόμη και την χειμερινή περίοδο, στηρίζοντας, με κόστος, νέους προορισμούς που παράγουν κερδοφορία μόνο το καλοκαίρι. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αύξηση της κίνησης στο δίκτυο εξωτερικού ανήλθε σε 12%.
Στο δίκτυο εσωτερικού, η εταιρεία μετέφερε 6% περισσότερους επιβάτες από ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2015, παρά την σημαντική αύξηση σε χωρητικότητα που σημειώθηκε και από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.
Ο ενισχυμένος, κατά 11 αεροσκάφη Airbus στόλος το 2016, σε σύγκριση με τις αρχές του 2015, ο οποίος δεν αξιοποιείται κατά τη χειμερινή περίοδο, η στήριξη νέων προορισμών εξωτερικού και το χειμώνα, αλλά και η συνεχιζόμενη μείωση στο μέσο ναύλο εσωτερικού, επιβάρυναν συνολικά τοεποχικά, αδύναμο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: “Ολοκληρώσαμε την παραλαβή των νέων αεροσκαφών και ξεκινήσαμε τη χρονιά με σημαντικά μεγαλύτερο στόλο και διευρυμένο δίκτυο σε σύγκριση με τις αρχές του 2015.
Οι συνέργειες του δικτύου, η εξέλιξη των υπηρεσιών και της οργάνωσής μας και η ανανέωση του στόλου, μας επιτρέπουν να προσδοκούμε στην αξιοποίηση της επένδυσής μας στην επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο.
Θα πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε ότι όσο μεγαλώνουμε, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αδύναμη η τουριστική, αλλά και η εσωτερική ζήτηση το χειμώνα, τόσο μεγαλύτερη εξάρτηση θα έχουμε από την εξέλιξη των μηνών της καλοκαιρινής περιόδου.
Κρατάμε θετικό πρόσημο στην κίνηση, ακόμα και στο εσωτερικό, παρά τις πιέσεις στην εγχώρια οικονομία και τη σημαντικά μεγαλύτερη σε αριθμό προορισμών παρουσία του ανταγωνισμού, με περισσότερη διασυνδεσιμοτητα του δικτύου μας, που δίνει επιλογές στους επιβάτες, αλλά και χαμηλότερους μέσους ναύλους.
Σε ό,τι αφορά την κίνηση εξωτερικού, αλλά και την ποιότητα της ζήτησης, τα δείγματα του χειμώνα ήταν θετικά, η ουσία όμως τόσο στην ποιότητα αλλά και στην ποσότητα της ζήτησης και του αποτελέσματος, διαμορφώνεται το καλοκαίρι.”