Κατά 4,9% αυξήθηκαν, το 2018, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα ευρωπαϊκά αεροσκάφη εν αντιθέσει με τους άλλους κλάδους ρυπογόνους κλάδους, οι οποίοι κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 3,9%.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα στοιχεία προέρχονται από την Transport & Environment (T&E), η οποία εκτιμά δε ότι η ρύπανση από τις εκπομπές άνθρακα που προκαλεί η ευρωπαϊκή αεροπλοΐα έχει αυξηθεί κατά 26,3% την τελευταία 5ετία, υπερβαίνοντας κάθε άλλο μέσο μεταφοράς.
«Πρωταθλήτρια» στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την T&E, είναι η αεροπορική εταιρεία Ryanair!
Σύμφωνα με τον Andrew Murphy, aviation manager στην T&E, «Όταν πρόκειται για το κλίμα, η Ryanair είναι ο “νέος άνθρακας”.
Η τάση αυτή θα συνεχιστεί μέχρι να συνειδητοποιήσει η Ευρώπη ότι αυτός ο τομέας πρέπει να ευθυγραμμιστεί, ξεκινώντας με την επιβολή φόρου στην κηροζίνη και την εισαγωγή μέτρων που θα αναγκάσουν τις αεροπορικές να στραφούν σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών».
Ο Murphy επιμένει ότι «η αεροπορία είναι η μεγαλύτερη κλιματική αποτυχία της Ευρώπης. Το χειρότερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να θέσουμε όλες τις ελπίδες μας σε ένα offsetting σύστημα, που δίνει στις αεροπορικές άδεια να μεγαλώνουν επ’ αόριστον.
Έφτασε η στιγμή για μια μεγάλη αλλαγή στην ευρωπαϊκή πολιτική αερομεταφορών».