Έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων πραγματοποίησε, πριν από λίγες ημέρες, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», με κεντρικό θέμα τις διαδικασίες για την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος των 1,38 δις. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στην 20ετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.
Του Φώτη Φωτεινού
Για την καταβολή του τιμήματος των 1,38 δις. ευρώ (1,1 δις. η καθαρή αξία + ΦΠΑ), το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» εκτιμάται ότι θα εκταμιεύσει 600 εκατ. από τα ταμειακά του διαθέσιμα, ενώ το υπόλοιπο ποσό (περίπου 670 εκατ.) θα εξασφαλισθεί μέσω τραπεζικών ιδρυμάτων.
Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη μη καταβολή μερίσματος το 2018 και πιθανότατα το 2019 και το 2020, εκτός κι εάν οι επιδόσεις του αεροδρομίου αγγίξουν τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Σημειώνεται ότι, στις 12 Δεκεμβρίου, η ΕΕ ενέκρινε την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», σημειώνοντας ότι το τίμημα που θα καταβληθεί από τον ΔΑΑ αντιστοιχεί στην αγοραία τιμή.
«Ως εκ τούτου, ο ΔΑΑ δεν θα επωφεληθεί από κρατική ενίσχυση υπό τη μορφή αδικαιολόγητα χαμηλού τιμήματος για την σύμβαση παραχώρησης», ανέφερε, στην σχετική της απόφαση, η Επιτροπή, συμπληρώνοντας ότι «η Επιτροπή συνεργάστηκε ενεργά με τις ελληνικές αρχές για την επίτευξη αυτού του θετικού αποτελέσματος, που είναι μία από τις σημαντικότερες οικονομικές συναλλαγές, στο πλαίσιο του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων».
Πλέον, μετά το «πράσινο φως» της ΕΕ ακολουθεί η κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, ενώ το επόμενο βήμα είναι η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ.
Στα 140,05 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2017
Σε οικονομικό επίπεδο, σημειώνεται ότι, πέρσι, τα καθαρά κέρδη του «Ελ. Βενιζέλος» ανήλθαν στα 140,05 εκατ. ευρώ, έναντι 132,4 εκατ. το 2016.
Αντίστοιχα, τα λειτουργικά έσοδα έφτασαν στο ποσό των 433,5 εκατ., αυξημένα κατά 6,61% (ή κατά 26,9 εκατ.) σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της βελτιωμένης απόδοσης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 14,3 εκατ. ή 10,58%, κυρίως λόγω των πρόσθετων απαιτήσεων κόστους ως επακόλουθο της αυξημένης κίνησης, των εφάπαξ εξόδων για υπηρεσίες συμβούλων, νομικές υπηρεσίες και λοιπών εξόδων που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (5,9 εκατ.), καθώς και λόγω της συνολικής ετήσιας επίδρασης του μεταβλητού τμήματος της «Αμοιβής Χορήγησης ∆ικαιωμάτων» (8,4 εκατ.).
Νέο ρεκόρ επιβατών το 2018
Κατά τη διάρκεια του 2017, ο ∆ΑΑ κατέγραψε την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση με 21,73 εκατ. επιβάτες, υπερβαίνοντας την επιβατική κίνηση του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. (+8,6%).
Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται, κυρίως, στην διαρκή άνοδο της διεθνούς κίνησης (+1,5 εκατ. επιβάτες ή +12%), ενώ η κίνηση εσωτερικού σημείωσε μικρή άνοδο (+2%), κυρίως λόγω της μειωμένης προσφοράς θέσεων κατά τις χειμερινές περιόδους.
Το αεροδρόμιο πέτυχε νέο ρεκόρ το 2018 και θα ξεπεράσει τους 24 εκατ. επιβάτες.