Έτος αναδιάταξης χαρακτηρίζεται, το 2017, για την Aegean Airlines. Η εταιρεία, η οποία τα προηγούμενα 3 χρόνια ανέπτυξε σημαντικά το δίκτυο δρομολογίων της, εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει εφέτος μια πιο «συντηρητική πολιτική».
Η κύρια αιτία έχει να κάνει με τις αδύναμες επιδόσεις της κίνησης εσωτερικού, οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά τα επιχειρησιακά μεγέθη της Aegean το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο κάθε έτους και συναρτώνται, μεταξύ άλλων, από την υψηλή φορολόγηση που χαρακτηρίζει την εγχώρια οικονομία.
Η εταιρεία, η οποία θα προχωρήσει σε οριακή μείωση του στόλου αεροσκαφών (1 jet + 3 turboprop, εξαιτίας της κατάληξης των διαγωνισμών για τις άγονες) και διαθέσιμων θέσεων στην Αθήνα (5%), θα συνεχίσει να δίδει έμφαση στα διεθνή δρομολόγια, προσδοκώντας σε υψηλές πληρότητες.
Πάντως, τα μέχρι στιγμής στοιχεία για το εφετινό καλοκαίρι παραπέμπουν σε αυξημένες πληρότητες, λόγω και των ανοδικών προκρατήσεων στους ελληνικούς προορισμούς, αν και, όπως εκτίμησε ο κ. Ευτ. Βασιλάκης, στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών, «οι πιο σίγουρες εκτιμήσεις για το πώς θα κινηθεί η φετινή χρονιά θα έρθουν τους επόμενους μήνες, λόγω και της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού».
Σχετικά με την μεγάλη παραγγελία για την προμήθεια νέου στόλου αεροσκαφών, η Aegean βρίσκεται στο αρχικό στάδιο συζητήσεων με τις Airbus και Boeing, ωστόσο έως τα τέλη του έτους θα έχει ληφθεί η σχετική απόφαση.
Εκτός των άλλων, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στις προοπτικές ανάληψης της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, επισημαίνοντας ότι τα κέρδη για την τελευταία δε θα έρθουν τόσο από την αύξηση των χρεώσεων για τις αεροπορικές – η οποία ούτως ή άλλως θα έρθει μετά το πέρας των επενδύσεων – αλλά από την καλύτερη εμπορική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων.
Σημειωτέον ότι τα μη αεροπορικά έσοδα ανά επιβάτη στο «Ελ. Βενιζέλος» κυμαίνονται από 7 έως 11 ευρώ, όταν το αντίστοιχο ποσό στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι κοντά στο 1 ευρώ.
Τέλος, σχετικά με την επικείμενη επέκταση, κατά 20 χρόνια, της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι μειώσεις των χρεώσεων στις αεροπορικές θα είναι μικρές.
Ουσιαστικές αλλαγές της τιμολογιακής πολιτικής του αεροδρομίου θα προκύψουν, όπως εκτίμησε, μόνο εφόσον ολοκληρωθεί η πώληση, από το ελληνικό δημόσιο, πρόσθετου ποσοστού από το 55% που κατέχει σήμερα.
Οι επιδόσεις του 2016
Στα 32,2 εκατ. ανήλθαν τα καθαρά κέρδη της Aegean Airlines το 2016, έναντι 68,4 εκατ. το 2015, λόγω των αδύναμων επιδόσεων του πρώτου εξαμήνου του έτους.
Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 1,020 δις, παρουσιάζοντας αύξηση 4% σε σχέση με το 2015.
H επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε τους 12,5 εκατ. επιβάτες, με την ανάπτυξη να προέρχεται, κυρίως, από την αγορά εξωτερικού.
Ειδικότερα, η κίνηση στο δίκτυο εξωτερικού αυξήθηκε κατά 12%, σε σύγκριση με το 2015, φτάνοντας τους 6,7 εκατ. επιβάτες, ενώ αντίστοιχα στο δίκτυο εσωτερικού η αύξηση της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 2%, με 5,7 εκ. επιβάτες.