Ελάχιστη οικονομική επιφάνεια 500 εκατ. ευρώ απαιτείται για την απόκτηση του 30% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», όπως αναφέρεται στο σχετικό ενημερωτικό υλικό του ΤΑΙΠΕΔ.
Του Φώτη Φωτεινού
Το συγκεκριμένο ύψος της οικονομικής επιφάνειας χρειάζεται να υπερκαλύπτεται στις τρεις τελευταίες οικονομικές χρήσεις, ενώ παράλληλα αποσαφηνίζεται ότι δεν μπορούν να εκδηλώσουν δικαίωμα συμμετοχής σχήματα, τα οποία διαθέτουν μετοχικό ποσοστό άνω του 50% σε αεροδρόμια ακτίνας 300 χλμ. από την Αθήνα.
Με τη διάθεση του 30% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», το ελληνικό δημόσιο θα περιορίσει την συμμετοχή του στο 25%, το οποίο ανήκει στην ΕΕΣΥΠ ή αλλιώς, στο Υπερταμείο.
Η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 30% θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: την φάση προεπιλογής (Α’ Φάση) και την φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ Φάση).
Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου.
Βέβαιο θεωρείται το ενδιαφέρον της Avi Alliance, η οποία διαθέτει το 40% του αεροδρομίου και ανήκει στην καναδική PSP Investments και του ομίλου Κοπελούζου (διαθέτει μειοψηφικό ποσοστό σε ΔΑΑ και Fraport Greece), ο οποίος αναζητεί συνεργάτες για την σύσταση κοινοπρακτικού σχήματος, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται τυχόν συμμετοχή, όχι μόνο και από άλλα funds, αλλά και από διαχειριστές αεροδρομίων, δεδομένης της υψηλής κερδοφορίας του ΔΑΑ και του μονοπωλίου του στην Αττική.
Σημειώνεται ότι η «Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου» προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με την ισχύουσα «Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου», κάθε μεταβίβαση μετοχών που υπερβαίνει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ απαιτεί τη συγκατάθεση όλων των υφιστάμενων μετόχων (waiver).
Στο πεδίο αυτό, είχαν εκδηλωθεί διαφωνίες μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Avi Alliance και ειδικότερα, στα δικαιώματα εταιρικής διακυβέρνησης που συνοδεύουν την πώληση μετά από 30%.