Η σταδιακή άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, η επιτάχυνση του εμβολιαστικού προγράμματος και η εφαρμογή του ψηφιακού πράσινου πιστοποιητικού συνέβαλαν στη βελτίωση των συνθηκών και στην ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης της Ελλάδας, αλλά και της AEGEAN το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου.
Ο όμιλος της AEGEAN, όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών, συνέχισε τη σταδιακή αύξηση της πτητικής του δραστηριότητας, προσφέροντας το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου περί το 80% της αντίστοιχης χωρητικότητας του 2019, υπολογιζόμενη σε διαθέσιμες θέσεις.
Αντίστοιχα, η επιβατική κίνηση ανήλθε στο 65% της αντίστοιχης περιόδου του 2019, καταγράφοντας βελτίωση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Μάλιστα, την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2021, ο όμιλος της AEGEAN προγραμματίζει να δραστηριοποιηθεί, προσφέροντας το 70% – 80% των διαθέσιμων θέσεων σε σχέση με το 2019.
Η εικόνα του πρώτου εξαμήνου στους επιβάτες
Το 2021, όπως επισημάνθηκε, ξεκίνησε για τον όμιλο με τις ίδιες τάσεις που επικρατούσαν από το φθινόπωρο του 2020 λόγω των εξάρσεων της πανδημίας.
Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν κατά το δεύτερο lockdown τον Νοέμβριο του 2020 και ίσχυαν κατά το μεγαλύτερο διάστημα του πρώτου εξαμήνου του έτους, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη επηρέασαν το πτητικό έργο του ομίλου, το οποίο διαμορφώθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
Από τις αρχές Ιουνίου η επιβατική κίνηση, παράλληλα με τη σταδιακή άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις, παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης.
Συγκεκριμένα, τo πρώτο τρίμηνο του 2021, η χωρητικότητα του ομίλου σε διαθέσιμες θέσεις ανήλθε στο 34% του αντίστοιχου τριμήνου του 2019 προ-πανδημίας, ποσοστό που αυξήθηκε σε 45% το δεύτερο τρίμηνο και 59% τον Ιούνιο.
Την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2021, ο όμιλος της AEGEAN προγραμματίζει να δραστηριοποιηθεί, προσφέροντας το 70% – 80% των διαθέσιμων θέσεων σε σχέση με το 2019
Αντίστοιχα, ο όμιλος μετέφερε 460 χιλ. επιβάτες το πρώτο τρίμηνο (μόλις το 18% της αντίστοιχης κίνησης του 2019) και 1,2 εκατ. επιβάτες το δεύτερο τρίμηνο (ήτοι ποσοστό 30% της αντίστοιχης κίνησης του 2019).
Η μέση πληρότητα διαμορφώθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα λόγω της πανδημίας, σημείωσε όμως βελτίωση και ανήλθε σε 55,8% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, από 47,5% το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Όπως υπογραμμίστηκε, οι συνθήκες της πανδημίας και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις εξακολουθούν και είχαν στο πρώτο εξάμηνο σημαντική επίπτωση στο σύνολο του δικτύου του ομίλου, όμως η επίδραση ήταν πιο έντονη στο δίκτυο εξωτερικού συγκριτικά με το δίκτυο εσωτερικού.
Περιορίστηκαν οι ζημιές στο πρώτο εξάμηνο, οι εκτιμήσεις για το δεύτερο
Τα οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελέσματα του ομίλου της AEGEAN σημείωσαν βελτίωση το β’ τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2020.
Παρόλο που η δραστηριότητα παρέμεινε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (35% της αντίστοιχης δραστηριότητας του 2019, υπολογιζόμενη σε χιλιομετρικές θέσεις) απόρροια της πανδημίας, ήταν σημαντικά υψηλότερη από την αντίστοιχη περίοδο του 2020, περίοδο κατά την οποία είχαν επιβληθεί καθολικοί περιορισμοί στις μετακινήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο κύκλος εργασιών, κατά το δεύτερο τρίμηνο, ανήλθε στα 108,6 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 168,8% συγκριτικά με το 2020.
Επιπρόσθετα, η μείωση των σταθερών εξόδων επέτρεψε την εμφάνιση οριακά θετικών αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων στο δεύτερο τρίμηνο του έτους (ΕBITDA), ύψους 3.944,59 χιλ. ευρώ.
Τέλος, η μη εμφάνιση ζημιών από μη αποτελεσματικά παράγωγα προϊόντα που καταγράφηκαν στην αντίστοιχη περίοδο του 2020, λόγω της καθήλωσης του στόλου και της ματαίωσης του πτητικού έργου, είχαν σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό των ζημιών προ φόρων στο δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Συγκεκριμένα, οι ζημίες προ φόρων, για το δεύτερο τρίμηνο, περιορίστηκαν κατά 60,6% και διαμορφώθηκαν σε 34.828,30 χιλ. ευρώ, με τις καθαρές ζημίες μετά από φόρους να διαμορφώνονται σε 33.906,50 χιλ. ευρώ από ζημίες μετά από φόρους ύψους 73.413,38 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Η χρονιά ολοκλήρωσης της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών παραμένει το 2026, ωστόσο οι παραδόσεις των επόμενων δύο ετών θα αυξηθούν
Στο πρώτο εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 18,4% και ανήλθε σε 152,8 εκατ., ενώ οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν σε 78,4 εκατ., από 158,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών, ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχης Βασιλάκης εκτίμησε πως, το τρίτο τρίμηνο του 2021, θα είναι το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο της AEGEAN μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, κάτι το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερες ζημιές για το σύνολο του έτους.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η εταιρεία πρόκειται να ενισχύσει τον κόμβο της Αθήνας, αλλά και τις βάσεις της σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, αλλά με μειωμένη δραστηριότητα από 12% έως 25% για την περίοδο Οκτωβρίου – Μαρτίου.
Από τον Μάρτιο και έπειτα, ο κ. Βασιλάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος, καθώς, όπως τόνισε, υπάρχει η εκτίμηση ότι η τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει νωρίτερα, πιθανότατα από τα μέσα Μαρτίου.
Επισπεύδεται η προμήθεια των Airbus A320neo
Όπως ανέφερε χθες, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών, ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης η AEGEAN προχώρησε σε νέα συμφωνία με την Airbus για την παράδοση περισσότερων αεροσκαφών Α320neo το 2022 και το 2023.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα στόλο 30 νέων αεροσκαφών το συντομότερο δυνατόν», τόνισε ο κ. Βασιλάκης, υπογραμμίζοντας τα οφέλη, όπως η μείωση του λειτουργικού κόστους.
Η χρονιά ολοκλήρωσης της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών παραμένει το 2026, ωστόσο οι παραδόσεις των επόμενων δύο ετών θα αυξηθούν.
Ειδικότερα, το 2022 η εταιρεία θα παραλάβει 12 αεροσκάφη και το 2023 10, επιτυγχάνοντας τον στόχο για παραλαβή 30 αεροσκαφών μέχρι το 2023.
Η παραγγελία των 46 νέων αεροσκαφών αρχικά προγραμματιζόταν να ολοκληρωθεί το 2024, όμως με το ξέσπασμα της πανδημίας, η AEGEAN επέκτεινε το πρόγραμμα παραδόσεων μέχρι το 2026.
Στις 30.06.21, ο στόλος του ομίλου της AEGEAN αριθμούσε 63 αεροσκάφη (εκ των οποίων 51 jet και 12 turboprops/ ελικοφόρα).
Τέλος, ο όμιλος επέστρεψε, στην προβλεπόμενη λήξη τους, 4 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 ceo, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 στους εκμισθωτές τους.