Κορυφώνεται η αγωνία για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο διεκδικείται από 4 σχήματα.
Του Φώτη Φωτεινού
Την Παρασκευή λήγει η προθεσμία για την υποβολή σχολίων από τις 4 κοινοπραξίες που διεκδικούν το αεροδρόμιο, προκειμένου ο διαγωνισμός να εισέλθει στην τελική φάση του, την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Στόχος του Υπερταμείου είναι, έως τα τέλη του έτους, να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.
Σύμφωνα με πληροφορίες (και) του metaforespress.gr, το Υπερταμείο θα διατηρήσει το 10% των μετοχών του αεροδρομίου, με το υπόλοιπο 90% να περνά σε ιδιώτες.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας διεκδικείται από τις εξής κοινοπραξίες:
Α. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur (Egis 45%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 45%, Aeroports de la cote d’Azur 10%),
Β. Fraport – Delta – Pileas (Fraport AG 51%, Delta Airport Investments 24,5%, Pileas 24,5%),
Γ. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 51%, GMR Airports Limited 49%) και
Δ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 70%, Corporation America Airports 30%).
Η περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, παρόλες τις ιδιαιτερότητές του (συνύπαρξη με Π.Α.) εκτιμάται ότι θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου, καθώς θα διευρύνει και αναβαθμίσει την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού.
Αντίστοιχα, ο υποψήφιος επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό αναμένεται, όπως και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις αεροδρομίων της Ελλάδας, να καρπωθεί ένα ισχυρό cash flow, αλλά και κέρδη / μερίσματα.
Υπέρ του εκσυγχρονισμού και της περαιτέρω αξιοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας τάσσονται σχεδόν όλοι οι φορείς της ευρύτερης περιοχής.