Στην τροποποίηση της απόφασης αναφορικά με το κίνητρο εκπλήρωσης στοχοθεσίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για τα 2022 και 2023, προχώρησαν οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, στο σχετικό ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 3524), επισημαίνονται τα ακόλουθα: «Στην περ. α και περ. β της παρ. 3 της υπό στοιχεία Κ.Γ./Δ/ΥΠΑ 30530/14-12-2022 κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών: «Κίνητρο εκπλήρωσης στοχοθεσίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ετών 2022 και 2023» (Β’ 6678), αλλάζουν, για το έτος 2023, οι συντελεστές για την αναγωγή σε ετήσια βάση και η παράγραφος 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Εκ του διατιθέμενου ποσού της παραγράφου 1, ήτοι 1,50 € ανά μονάδα εξυπηρέτησης διαδρομής, καταβάλλεται στους δικαιούχους το ποσό που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό με το μέσο όρο των κάτωθι συντελεστών α και β, εκφρασμένο επί τοις εκατό, στρογγυλοποιημένο κατά το ακέραιο μέρος προς τα πάνω στην πλησιέστερη μονάδα, διαιρεμένο σε ίσα μερίσματα, προσαυξημένα κατά 30% για αυτούς που παρέχουν υπηρεσία στο ΚΕΠΑΘΜ, στην Προσέγγιση Αθηνών, στον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και στις μονάδες εναέριας κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κω. Ειδικότερα:
α. Για το ΚΕΠΑΘΜ, το κλάσμα του ετήσιου εθνικού στόχου προς την επίδοση των συνολικών καθυστερήσεων, με τον ετήσιο εθνικό στόχο να ορίζεται στο εγκεκριμένο από την Ελλάδα προσχέδιο Εθνικού Σχεδίου Επιδόσεων του Παρόχου Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας. Το παραπάνω κλάσμα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 4,00 για την αναγωγή του σε ετήσια βάση
β. Για την Προσέγγιση Αθηνών, τον αερολιμένα Αθηνών και τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κω, το κλάσμα του ετήσιου εθνικού στόχου προς την επίδοση των συνολικών καθυστερήσεων, με τον ετήσιο εθνικό στόχο να ορίζεται στο εγκεκριμένο από την Ελλάδα προσχέδιο Εθνικού Σχεδίου Επιδόσεων του Παρόχου Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
Το παραπάνω κλάσμα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 2,00 για την αναγωγή του σε ετήσια βάση».
Τι θα ισχύσει για το 2023
Ειδικά για το έτος 2023 θα ισχύσουν τα εξής: «Αποκλειστικά για το έτος 2023 και κατά το διάστημα από 1η Μαρτίου έως και 31 Οκτωβρίου θα ισχύουν τα εξής:
α. Οι συμμετέχοντες στο συνεργείο υπεραπόδοσης θα εκτελούν τα προγράμματα εργασίας 24ωρης φυλακής, εξειδικευμένα σε μηνιαία βάση σύμφωνα με τα προγράμματα εργασίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας της περιόδου Μαΐου – Σεπτεμβρίου 2022 και σύμφωνα με τις ανάγκες τήρησης των χωρητικοτήτων, που αναφέρονται στην περ. β.
β. Θα τηρούνται οι παρακάτω χωρητικότητες που εκφράζονται σε αφίξεις/ώρα (αεροδρόμια) ή σε ενεργούς τομείς εξυπηρέτησης (ΚΕΠΑΘΜ):
– Προσέγγιση Αθηνών: 28 αφη/ώρα για 10 ώρες ανά 24ωρο στις ώρες αιχμής εντός της ημέρας και 26 αφη/ ώρα για τις υπόλοιπες, στα οποία θα συμπεριλαμβάνονται οι αφίξεις από LGSR και LGMK, οι οποίες ορίζονται ως exempted στο σύστημα διαχείρισης ATFM.
– LGIR: 12 άφη/ώρα
– LGTS: 12 άφη/ώρα
– LGRP: 12 άφη/ώρα
– LGKR: 8 άφη/ώρα
– LGKO: 6 άφη/ώρα (περιστασιακά 7 άφη/ώρα)
– LGMK: 5 άφη/ώρα
– LGSR: 6 άφη/ώρα
– Για το ΚΕΠΑΘ/Μ: Ανάπτυξη, εφόσον απαιτείται, 10 τομέων για 10 ώρες ανά 24ωρο.
γ. Για την επίτευξη των παραπάνω χωρητικοτήτων καθώς και την κάλυψη στελέχωσης των μονάδων, προβλέπεται ειδικά για το 2023 η κατάρτιση ως την 28/2 συγκεκριμένου σχεδίου διάθεσης του προσωπικού μέσω μετακινήσεων, με τη συνεργασία όλων των επιχειρησιακών διευθύνσεων, χωρίς σε καμία περίπτωση να μεταβάλλονται τα οριζόμενα στην ως άνω 8α παράγραφο».
Να σημειωθεί ότι, η ισχύς της εν λόγω απόφασης ξεκίνησε από 1η Μαρτίου του 2023.
Από ότι καταλαβαίνω οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αφού πήραν ένα εξοπραγματικο μπόνους και τσαλαπατησαν τους όποιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δεν κουράζονται πια όπως πριν το μπόνους ούτε υπάρχει πρόβλημα με τα παλαιά μηχανήματα που μέχρι χτες πότε δούλευαν και πότε όχι!
Miracolo!!!
Το θέμα είναι να μπαίνουμε στα αεροπλάνα, όπου οποιοσδήποτε όπου ο κάθε επιχειρηματίας στο βωμό του κέρδους εφαρμόζει ότι τον βολεύει από τις υποχρεώσεις του απέναντι στους κανονισμούς ασφαλείας πτήσεων?
Ποιον κοροϊδεύουμε να πιστεύουμε ότι οι χρησοπληρωμενοι υπάλληλοι που απέκτησαν μια επιδεξιότητα (και όχι μια ιδιαίτερη μόρφωση) είναι ο μόνος κρίκος στην Ασφάλεια Πτήσεων? Ποιος ελέγχει τα πτυχία των πιλότων, τις εταιρίες που συντηρούν τα αεροσκάφη, την οικονομική βιωσιμότητα των εταιρειών, τη μεταφορά επικίνδυνων υλικών με τα αεροπλάνα, την εφαρμογή των διεθνών και ευρωπαϊκών απαιτήσεων και κανονισμών στην Ελλάδα? Οι ελεγκτές? Μάλλον έτσι πιστεύουν οι υπουργοί μας και για το λόγο αυτό υπονομεύουν την ασφάλεια πτήσεων.
Οι υπουργοί μας εγκληματουν όπως και με τα τρένα και πιστεύουν δεν θα σκάσει τίποτα στα χέρια τους. Όμως με τις ανήθικες και κοντόφθαλμες επιλογές τους, δυστυχώς θα σκάσει.
Να κόψουμε τα ταξίδια με τραίνα, να κόψουμε τα ταξίδια με αεροπλάνα και ας περπατήσουμε λοιπόν…κάνει καλό στην υγεία.
Αγαπητοί αναγνώστες & Κ. Βαγιάζη,
Παρακαλώ να δώσετε και άλλα χρήματα στους Ε.Ε.Κ. Αυξήστε τους και το επίδομα του Eurocontrol στα 50,000 – 60,000 ανα έτος αν χρειαστεί παράλληλα με τη μισθοδοσία τους. Εξάλλου εξυπηρετούν τους αερομεταφορείς, οι οποίοι τουλάχιστον σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συνεισφέρουν περίπου στα bln 110€ ετησίως στο G.D.P της Ε.Ε. Εν συνεχεία, να συνεχίσετε να μειώνετε τους μισθούς σε επιθεωρητές της Α.Π.Α & υπαλλήλους Υ.Π.Α.
Σε αυτή τη χώρα όπου ένας Κυβερνήτης του μεγαλύτερου F.S.N.C (Full Service Network Carrier) αεροπορικής εταιρίας (απλός υπάλληλος) καθαρίζει 5,000€ – 7,500€ το μήνα και ένας Συγκυβερνήτης τα 2,500€- 3,500€ αντιστοίχως σε αποδοχές, γιατί να αυξήσουμε τους μισθούς στους επιθεωρητές που επιβλέπουν το αεροπορικό έργο; Δε θα δώσω οικονομικά στοιχεία δια τις αντίστοιχες διοικητικές θέσεις σε αερομεταφορείς – οἱοσδήποτε νοήμον αναγνώστης μπορει να καταλάβει δια τι ποσά & προνόμια ομιλούμε.
Ωστόσο, θα αρκεστώ στην ανάγκη των μειώσεων μισθών των εργαζομένων και επιθεωρητών της Α.Π.Α, διότι 1,500€ – 2,000€ μηνιαίως (χωρίς επίδομα Eurocontrol) είναι ένα πολύ δυσανάλογο ποσό για την εξασφάλιση και την επιβολή των μέτρων ασφαλείας στους αερομεταφορείς & την επιτήρηση της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας.
Δυστυχώς, ακόμη και λίγο καιρό μετά από το τραγικό, αιματηρό αλλά και πολύ λυπηρό ατύχημα των Τεμπών εν έτη 2023, η πολιτεία μας εθελοτυφλεί για ακόμη μια φορά · με συνέπεια η αεροπορική ασφάλεια να μειώνεται τραγικά στο βωμό του κέρδους των Αερομεταφορέων και των λοιπών συμφερόντων των συντονιστών (βλέπε Ε.Ε.Κ) της ανήθικης προσπάθειας αυτής.
Σε πιο προσωπικό επίπεδο, και αναφέρομαι ιδίως σε αυτούς που πράττουν με κακοήθεια και κακή βούληση ενάντια σε επαγγελματίες επιθεωρητές όπου κοιτούν να διασφαλίσουν ένα Ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα των αερομεταφορών και να “απογειώσουν” τη χώρα · συνεχίστε να βολεύεστε, να βολεύετε τα (incompetent?) παιδιά σας σε μια χώρα που εσείς οι ίδιοι καθημερινώς υποβιβάζετε σε όλα τα επίπεδα. Βάλτε στο στόχαστρο και κυνηγήστε όλους τους αξιόλογους νέους και επαγγελματίες με προοπτικές και θερίστε ό,τι σπείρατε.
Τέλος, αφότου σας κούρασα με την ειρωνεία μου και τη ρεαλιστική άποψη των πραγμάτων – εξάλλου τα άνωθεν γεγονότα εύκολα διασταυρώνονται, θέλω να τονίσω πως απέχω από οποιαδήποτε κομματική γραμμή & συνδικαλιστικό όργανο. Θεωρώ πως είναι επιτέλους ο κατάλληλος καιρός για κάθαρση & διαφάνεια. Σας αξίζει εξάλλου. Εάν όχι σε εσάς, σίγουρα στη νέα γενιά η οποία θα σας θεωρήσει υπεύθυνους όπως και πολύ καλά θα κάνει – να σας έχει δαχτυλοδειχτούμενους.
Με εκτίμηση στο ήθος και στις αρχές των Αεροπορικών Επιστημών,
Πολύ ωραίο άρθρο, οχι ομως αξιοκρατικό, γιατί αν μιλάμε για ανοιχτή ενημέρωση θα συμπεριλαμβάνατε και το δεύτερο ΦΕΚ που βγήκε την ίδια μέρα και μιλάει για τις αποζημιώσεις των υπαλήλων της ΑΠΑ που ακόμα δεν ξεκίνησε η ισχύς τους μετατέθηκε για τέλος του έτους. Αλλά η αναφορά σε κάτι τέτοιο θα έθιγε πολλους . Πολλά τα σφάλματα…… Ελπίζω να απαντήσει κάποιος υπεύθυνα….
Απορίας άξιο , η μη αναφορά στην υπ’ αρ. 104486/4.4.2023 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών: και μάλιστα με ΦΕΚ που υπεγράφει στις 23:00_25/3/23, τελευταία μέρα της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης, με την οποία αναστέλλεται η μισθοδοσία του προσωπικού της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, εποπτικής αρχής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μέχρι την λήξη της τουριστικής περιόδου….!!!
Αγαπητό metafores press, το έργο που επιτελείτε στον τομέα της ενημέρωσης με την πληρότητα και αμεσότητα της ενημέρωσης που προσφέρετε, σας έχει αναδείξει ως πρωτοπόρο μέσο στο κομμάτι της ενημέρωσης σε θέματα μεταφορών. Διαβάζοντας τα σχόλια σχετικά με την Α.Π.Α θεωρώ απαραίτητο να μας ενημερώσετε για το σχετικό θέμα. Ως επαγγελματίας και κυρίως ως οικογενειάρχης και επιβάτης θα ηθελα να γνωρίζουμε εάν υπάρχουν τέτοια θέματα που αφορούν στην ασφάλεια μας ιδίως αυτή τη χρονική στιγμή με τις πρόσφατες τραγικές εμπειρίες αλλά και σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση της επιβατικής κίνησης στο τομέα των αερομεταφορών όπως πολυ σωστά και συχνά μας ενημερώνετε.
Θα αναδείξει ποτέ κανείς το θέμα των διαχρονικών εκβιασμών του κλάδου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο οποίος έφτασε στο σημείο να εκβιάζει το υπουργείο ώστε οι επιθεωρητές της ΑΠΑ να μην πληρώνονται όπως θα έπρεπε και τελικά να την αποδυναμώσουν εντελώς και ίσως και να την κλείσουν πριν ακόμη καλά καλά ξεκινήσει; Γιατί ο καλοπληρωμενος αυτός κλάδος δεν θέλει να ελέγχετε από κανέναν (ΑΠΑ); Μήπως γιατί θα φανεί η γύμνια του; Η χώρα προσπαθεί εδώ και δύο χρόνια να φτιάξει έναν ελεγκτικό μηχανισμό για την αεροπορική αγορά και αντιδρούν οι ελεγκτές. Είμαι σίγουρος έχουν κλάψει όλοι τους με το ατύχημα στα Τέμπη και έχουν πει μύριες όσες εξυπνάδες για το προβληματικό κράτος. Όμως, κάνουν οτιδήποτε είναι δυνατόν να βλάψουν την ασφάλεια των πτήσεων που πρεσβεύει η ΑΠΑ. Θλίψη…μόνο θλίψη που η χώρα λειτουργεί συντεχνιακά και όχι ευρωπαϊκά.
ΤΕΡΆΣΤΙΟ ΣΚΆΝΔΑΛΟ ΣΤΗ ΔΗΜΌΣΙΑ ΔΙΟΊΚΗΣΗ..
ΑΔΙΑΝΌΗΤΟ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΧΏΡΑ.
ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΊ ΆΜΕΣΑ
ΕΚΤΥΛΊΣΣΕΤΑΙ ΈΝΑ ΤΕΡΆΣΤΙΟ ΣΚΆΝΔΑΛΟ ΚΑΙ ΚΑΝΈΝΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΆΦΟΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΊ.
ΤΙΣ ΕΠΌΜΕΝΕΣ ΜΈΡΕΣ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΠΟΛΛΆ.
ΕΛΠΊΖΟΥΜΕ Η ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΆ ΤΗΣ ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΌΤΗΤΕΣ ΤΗΣ
Αυτή η χώρα δεν θα γίνει ποτέ πολιτισμένο Κράτος υποκύπτοντας μόνιμα σε φτηνούς συνδικαλιστικούς εκβιασμούς και σε μικρομματικα συμφέροντα . Απλά ντροπή και ανηθικότητα σε αυτούς που τα ζητούν και ακόμα μεγαλύτερη ντροπή και ξεπεσμός σε αυτούς που τα υλοποιούν.
κ. Βαγιάζη
Για την έτερη ΚΥΑ με αριθ. 167434 που δημοσιεύθηκε την ίδια μέρα (ΦΕΚ Β 3522/2023) και αφορά στην αναστολή της εφαρμογής του μισθολογίου του προσωπικού της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας για την 1-11-2023 δεν βρίσκετε σκόπιμο να κάνετε κάποια αναφορά?
Δεν σας προκαλεί δημοσιογραφική εντύπωση το γεγονός ότι ένα μήνα μετά την ψήφισή του αναστέλλεται για την θερινή περίοδο???
Για την εκ διαμέτρου αντίθετη ΚΥΑ με ΦΕΚ Β’ 3522 η οποία προβλέπει την τροποποίηση (μετάθεση) του χρόνου έναρξης ισχύος της ΚΥΑ με ΦΕΚ Β’ 2286 για το μισθολόγιο της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από 06/04/2023 σε 01/11/2023, θα αναφέρετε κάτι;
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΦΕΚ ΟΠΩΣ ΤΟ 3522 ΤΕΥΧΟΣ Β 25-5-23 . ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΒΟΜΒΑ
ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ
Ας γραψετε ένα αρθρο και για την αποφαση σχετικα με την ΑΠΑ σε ΦΕΚ που εκδοθηκε ως τελευταια πραξη της κυβερνησης και μαλιστα μεσα στην νυχτα με το ΦΕΚ 3522 / Β’ / 25 ΜΑΊΟΥ 2023.
Η υπόθεση εχει πολυ βάθος και ουσία για την χώρα…
Σας ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Είναι πράγματι πολύ ελπιδοφόρο να βλε΄πουμε να λαμβάνει χώρα πολλαπλασιασμός του μπόνους σε εργαζομένους του δημοσίου. Γιατί όμως δεν γίνεται αναφορά στην ιστοσελίδας σας για την τροποποίηση που επέφερε στο μισθολογικό καθεστώς στην ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) με το ΦΕΚ Β’ 3522/2023 ;
Αγαπητό metaforespress, Αγαπητέ κε Φωτεινέ, Αγαπητή κα Βεγιάζη,
Θα αναδείξετε με άρθρο σας και την τροποποίηση σύμφωνα με το 25 Μαΐου 2023 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 3522 που αναγράφει “Τροποποίηση της υπ’ αρ. 104486/4.4.2023 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών: «Καθορισμός θεμάτων διαχείρισης και απόδοσης των επιδομάτων και των αποζημιώσεων που προβλέπονται στα άρθρα 34 και 34α του ν. 2682/1999 (Α’ 16) και λοιπών θεμάτων ρύθμισης αμοιβών, αποδοχών, επιδομάτων και αποζημιώσεων για το προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4757/2020 (Α’ 240)» (Β’ 2286).” και μάλιστα με ΦΕΚ που υπεγράφει στις 23:00_25/3/23 την τελευταία στιγμη ΠΡΙΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ?