Τις θέσεις τους σχετικά με την βελτίωση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα παρέθεσε η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ).
Οι ελεγκτές, αφού πρώτα σημειώνουν ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια απεργιακή κινητοποίηση, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν επιλυθεί, όπως υποστηρίζουν, προβλήματα του κλάδου, υπογραμμίζουν ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναθεώρησης των θεσμοθετημένων χωρητικοτήτων, θα πρέπει να συνοδεύεται από εις βάθος μελέτες και σοβαρές επενδύσεις που εν δυνάμει θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο.
Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ώστε «να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος».
Τέλος, καλούν τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των αερομεταφορών σε ένα γνήσιο και ειλικρινή διάλογο, σχετικά με τα αίτια των καθυστερήσεων και τις απαιτούμενες δράσεις για τον περιορισμό του προβλήματος.
Η ανακοίνωση της ΕΕΕΚΕ
Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει συνδράμει αποφασιστικά στη διαχείριση της αυξημένης αεροπορικής ζήτησης στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης, οι αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας με τον υπόλοιπο πλανήτη υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ ο τομέας των αερομεταφορών στο σύνολο του έχει φτάσει να συνεισφέρει το 10,2% του ΑΕΠ της χώρας. Την περίοδο αυτή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιτέλεσαν το έργο τους, επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο και υψηλό επαγγελματισμό υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε ένα ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον, με διαρκώς μειούμενο προσωπικό και κάνοντας χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού.
Έχοντας βαθιά επίγνωση της ευθύνης τους απέναντι στον χρήστη των υπηρεσιών που παρέχουν – τον ίδιο τον επιβάτη – οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ουδέποτε προχώρησαν σε απεργιακή κινητοποίηση τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός ότι πάγια και θεμελιώδη αιτήματά του κλάδου παραμένουν ανικανοποίητα.
Τα προβλήματα στελέχωσης με επαρκές προσωπικό και η ανάγκη για άμεση ανανέωση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού παραμένουν, επισημαίνονται δε και από κορυφαίους φορείς των αερομεταφορών, όπως η ΙΑΤΑ.
Κορυφαίο αίτημα αποτελεί επίσης η ριζική τροποποίηση ή η ολοκληρωτική κατάργηση του επαίσχυντου Ν.4427/2016 για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ο οποίος δημιούργησε νέα προβλήματα και στρεβλώσεις σε ένα ήδη θολό τοπίο.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τις τελευταίες ημέρες ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας έγινε επανειλημμένα στόχος άστοχων και κίτρινων δημοσιευμάτων ακόμα και από μερίδα του έγκριτου Τύπου, τα οποία τον αναδεικνύουν ως κύριο υπαίτιο των καθυστερήσεων στις πτήσεις, αποσιωπώντας παράλληλα τις σοβαρές ευθύνες που φέρουν άλλοι παράγοντες του χώρου.
Θυμίζουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι πρώτιστο καθήκον του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας είναι η ασφαλής διαχείριση της κυκλοφορίας και είμαστε υπερήφανοι για τα κορυφαία επίπεδα ασφάλειας που διατηρούμε όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις διαχρονικές ελλείψεις που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Για να επιτευχθεί αυτό όμως χρειάζεται η αυστηρή και απαρέγκλιτη εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών κανονισμών, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί μετά από εκτενείς μελέτες και μεταξύ άλλων καθορίζουν την χωρητικότητα – τόσο στον ελληνικό εναέριο χώρο, όσο και στα αεροδρόμια.
Η ΕΕΕΚΕ, στο πλαίσιο του υψηλού επαγγελματισμού που διακρίνει τα μέλη της, δηλώνει κατηγορηματικά ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναθεώρησης των θεσμοθετημένων χωρητικοτήτων, θα πρέπει να συνοδεύεται από εις βάθος μελέτες και σοβαρές επενδύσεις που εν δυνάμει θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο.
Ταυτόχρονα, έχει έρθει η ώρα ώστε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στη χώρα μας να αλλάξει ριζικά, ώστε να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος.
Η ΕΕΕΚΕ καλεί τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των αερομεταφορών σε ένα γνήσιο και ειλικρινή διάλογο, σχετικά με τα αίτια των καθυστερήσεων και τις απαιτούμενες δράσεις για τον περιορισμό του προβλήματος και τονίζει ότι η ενορχηστρωμένη επίθεση κατά του κλάδου δεν εξυπηρετεί τον κοινό στόχο όλων, που δεν είναι άλλος από την οριστική εξομάλυνση της κατάστασης.
Δηλώνω ότι ο χρήστης που υπογράφει με το όνομα “Πέτρου” δεν έχει ουδεμία σχέση με εμένα. Σεραφείμ Πέτρου, πρόεδρος ΕΕΕΚΕ
Προφανώς του ΠανεΛΛηνίου συλλόγου τηλεπικοινωνιακών και ουχί του ΠαΝΝεληνίου…είναι γνωστό ότι ο συγκεκριμένος κλάδος της ΥΠΑ έχει δυστυχώς εξαιρετικά χαμηλό μορφωτικό επίπεδο που δεν συνάδει με το επίπεδο ΠΕ κλάδων όπως οι ΕΕΚ και οι Αερολιμενικοί, αλλά το να μη ξέρεις ότι η χώρα σου είναι η Ελλάδα και όχι η Ελάδα είναι επιπέδου πρώτης τάξης του Δημοτικού. Ας ελπίσουμε ότι η μελλοντική ΥΠΑ δε θα’ χει θέση για τέτοια άτομα.
Τι καλός άνθρωπος !!!!
Εγώ λέω στην μελλοντική ΥΠΑ να έχετε θέση μόνο εσείς που ξέρετε να γράφετε την λέξη Ελλάδα…μαζί με όλα τα σύνδρομά σας.
Οπότε έχει η εξοχότητα σας τον χρόνο περάστε από τον σύλλογο μας να δείτε πόσα γράμματα ξέρουμε και πόσα πτυχία έχουμε .
Καλό βράδυ αγαπητέ…
Συνάδελφοι.
Το μόνο επαίσχυντο που βλέπω εγώ είναι η δημόσια φαγωμάρα, η οποία ποτέ δεν προσέφερε κάτι. Ο κάθε κλάδος έχει την θέση του στην υπηρεσία, με όποια μορφή και αν αυτή καταλήξει. Να σας πω για την ιστορία ότι όταν δημιουργήθηκε ο κλάδος των ΕΕΚ, το πτυχίο ΠΕ δεν ήταν προϋπόθεση σε αντίθεση με άλλους κλάδους. Και λοιπόν? Όλα έχουν αλλάξει και συνεχίζουν να αλλάζουν ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων. Ας παραμείνουμε ενωμένοι στον ίδιο κοινό σκοπό που υπηρετούμε όλοι τόσα χρόνια τώρα. Με τον διάλογο, την ειλικρινή διάθεση και τον αμοιβαίο σεβασμό είναι σίγουρο ότι θα ξεπεραστούν για μια ακόμη φορά τα όποια εμπόδια…
Τι καλός άνθρωπος !!!!
Εγώ στην μελλοντική ΥΠΑ ελπίζω να έχετε θέση μόνο εσείς και τα άπειρα σύνδρομα σας…
Εξ άλλου ξέρετε να γράφετε και την λέξη Ελλάδα….Έτσι δεν είναι;
Όποτε βρει τον χρόνο η εξοχότητα σας θα μπορούσατε να περάσετε από το γραφείο του συλλόγου
μας να ενημερωθείτε για το μορφωτικό επίπεδο του κλάδου μας καθώς και για την προσφορά του στην
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Καλή σας ήμερα !!!!
ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΝΝ ΣΤΟ ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΑΝΑΤΕ Ε; 😉
Εάν το “επίπεδο” ΠΕ είναι αυτό του σχολίου σας, είμαι ευτυχισμένος που ανήκω στούς…”αμόρφωτους”, και οχι στους μορφωμένους χωρίς παιδεία!!!
Κ.Πετρου δεν σε γνωρίζω και ούτε επιθυμώ να σε γνωρίσω. Μάθε όμως ότι οι περισσοτεροι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι είναι ΠΕ και κρατούν αεροδρόμια ΑFiS όπως η Πάρος Νάξος Κάρπαθος……μόνοι τους εργαζόμενοι πολλές φορές 10ωρο Αγαπητέ κύριε θα σου πω κάτι που έμαθα στα 7 χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας που έχω και εύχομαι να το βάλεις στη ζωή σου.Μαθειν αρχεσθαι πριν πηδαλιοις επιχειρείν.
Και κάτι ακόμη την μόρφωση δεν την κάνουν τα πτυχία αλλά η πνευματική μόρφωση του ανθρωπου και το παράδειγμα είστε εσείς ο ίδιος.
Οι ελεγκτές δηλώνουν “επαίσχυντα” ότι θέλουν να μείνουν ανεξέλεγκτοι….για να μπορούν να συνέχισουν να εκβιάζουν ανερυθρίαστα αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες και επιβατικό κοινό. Πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί, αφού γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, ο Ν.4427/16. Να δημιουργηθεί μια ισχυρή ρυθμιστική αρχή των αερομεταφορών, η ΑΠΑ, που θα αποτρέπει αυτούς τους ωμούς εκβιασμούς και θα αποτελεί τον εγγυητή του δημοσίου συμφέροντος.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε με τι τρόπο εκβιάζουν τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές εταιρίες και το επιβατικό κοινό; Και ποιές αλλαγές θεωρείτε εσείς απαραίτητες να γίνουν στον ν.4427/16;