«Ανάσα» για την Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδος, καθότι της εκχωρήθηκε το δικαίωμα 6μηνης παράτασης για την κάλυψη ληξιπρόθεσμων και απαιτητών οφειλών προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 6 «Επείγοντα μέτρα στήριξης διαχειριστών αερολιμένων» της ΠΝΠ της 1ης Μαΐου οι χρηματικές οφειλές των παραχωρησιούχων, βάσει συμβάσεων παραχώρησης διαχείρισης αερολιμένων, προς το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.), οι οποίες είναι ληξιπρόθεσμες και απαιτητές εντός του έτους 2020, εξοφλούνται έως έξι μήνες μετά την επέλευση του ληξιπροθέσμου και απαιτητού.
Η επιμήκυνση των οφειλών, κατά το προηγούμενο εδάφιο, επιβαρύνεται με ονομαστικό επιτόκιο ίσο με το πληρωτέο για τα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου εξάμηνης διάρκειας, της τελευταίας έκδοσης πριν από την επέλευση του ληξιπρόθεσμου και απαιτητού της οφειλής, προσαυξημένο κατά μισή μονάδα, χωρίς άλλες συνέπειες για τον παραχωρησιούχο, περιλαμβανομένων και εκείνων που θα επέρχονταν από το χρονικό σημείο του ληξιπροθέσμου και απαιτητού της ως άνω οφειλής μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας.
Η παρούσα διάταξη, ως εξαιρετική, δεν αποτελεί τροποποίηση της οικείας σύμβασης παραχώρησης.
Όπως έγινε γνωστό αργότερα, στην εν λόγω διάταξη δεν συμπεριλαμβάνεται το αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της Fraport Greece ανέρχονται στα 26 εκατ. για το 2019.
Σημειώνεται ότι την παροχή διευκολύνσεων προς τους διαχειριστές αεροδρομίων και σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ζητήσει το ACI World (Παγκόσμιο Συμβούλιο Αεροδρομίων), εξαιτίας της δραματικής πτώσης της κίνησης και των εσόδων.
Η κίνηση των επιβατών στα αεροδρόμια – μέλη του Συμβουλίου αναμένεται να μειωθεί εφέτος κατά σχεδόν 40% και τα έσοδα κατά 77 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην Ευρώπη, όπως εκτιμά το Συμβούλιο, η συρρίκνωση επιβατών των αεροδρομίων θα φτάσει στο 35% και των εσόδων στο 42%.