Συνάντηση κορυφής για την Fraport, μητρική της Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο πρόεδρος της Fraport AG Στέφαν Σούλτε, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της Fraport Greece Χρήστος Κοπελούζος και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ συναντήθηκαν σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, στη συνάντηση παρέστη ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, εκφράστηκε ικανοποίηση για την εξεύρεση αμοιβαίας επωφελούς λύσης για τα εκκρεμή ζητήματα και καταγράφηκε κοινή κατανόηση για τη συνέχιση του επενδυτικού πλάνου της Fraport Greece, παρά τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας.
Μεταξύ της Fraport Greece και του ελληνικού δημοσίου έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για πιθανή αποζημίωση της Fraport Greece, λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στις αεροπορικές μεταφορές, τα οποία οδήγησαν στην ραγδαία πτώση της επιβατικής κίνησης και συνεπακόλουθα, των εσόδων.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η Fraport Greece, στην οποία έχει χορηγηθεί παράταση για την κάλυψη οφειλών προς το ΤΑΙΠΕΔ και έχει ενταχθεί στα γενικότερα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, διεκδικεί αποζημίωση κάποιων δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Η εταιρεία εκτιμά ότι η έγερση αιτήματος αποζημίωσης (στην προκειμένη περίπτωση, λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις για τον περιορισμό της πανδημίας) συμπεριλαμβάνεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, τονίστηκε ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει μια φιλοεπενδυτική και μεταρρυθμιστική κυβέρνηση διασφαλίζουν όλες τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση των μεγάλων ξένων επενδύσεων στη χώρα.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δυο πλευρών φαίνεται ότι κατέληξαν στην αναστολή πληρωμών και την απαλλαγή κάποιων για την Fraport Greece, ώστε οι δυο πλευρές να μην οδηγηθούν σε άλλες διαδικασίες.
Ζημιές παρουσίασε η Fraport Greece το πρώτο εξάμηνο του έτους
Μειωμένα έσοδα και ζημιές παρουσίασε η Fraport Greece το πρώτο εξάμηνο του έτους. Τα έσοδα έφτασαν τα 78,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 62% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (206,2 εκατ.).
Αντίστοιχα, τα EBITDA ήταν αρνητικά και έφτασαν τα 15 εκατ., έναντι θετικών ΕΒΙTDA 46,8 εκατ. και οι καθαρές ζημιές διευρύνθηκαν στα 67,4 εκατ. έναντι 19,2 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Η μείωση των εσόδων αποδίδεται στη συρρίκνωση της επιβατικής κίνησης, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών για τον Covid – 19.
Σε επίπεδο 8μηνου (Ιανουάριος – Αύγουστος), η εταιρεία διακίνησε 5,53 εκατ. επιβάτες έναντι 21,73 εκατ. πέρσι, σημειώνοντας μείωση 74,5%.
Εάν το αίτημα αποζημίωσης της Fraport από το Ελληνικό Δημόσιο απέρρεε από τη Σύμβαση Παραχώρησης τότε η Fraport θα μας έσερνε στα Δικαστήρια κύριοι.
Για να γίνεται συνάντηση για το εάν θα ικανοποιηθεί η όχι η έγερση αιτήματος αποζημίωσης συνάγεται ότι είναι θέμα πολιτικής βούλησης και συναλλαγής
Ας καταλάβουν κάποιοι ότι το κουτόχορτο μας τελείωσε …
Έτσι έτσι, φιλοεπενδυτικό φυσικά το πλάνο της κυβέρνησης και σε συνέχεια της ελληνικής λογικής του “τα δικά μας, δικά μας και τα δικά σας, δικά μας”…. Στα κέρδη είμαστε μόνοι μας, στις ζημιές όλοι μαζί…. Συμβάσεις διαμάντια…
Και όλα αυτά ενώ συζητείται το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών το οποίο προβλέπει τη μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ (μελλοντικό ΝΠΙΔ με άλλα λόγια)… Ας ξεπουλήσουμε και τον εναέριο χώρο, με τέτοιες αντίστοιχου κάλλους συμβάσεις…. Γιατί όχι; Τι μας πειράζει δηλαδή που οι γείτονες εξ ανατολάς οργιάζουν… Έλα μωρέ… Λεπτομέρειες…
Τι πάει να πει “αμοιβαία επωφελής λύση”; Και τι συγκεκριμένα θα επωφεληθεί το ελληνικό Δημόσιο; Να τηρηθεί κατά γράμμα η Σύμβαση Παραχώρησης. Θυμόμαστε όλοι την περίπτωση της διεκδίκησης αποζημίωσης για τις καμμένες λάμπες των περιφερειακών αεροδρομίων, η οποία έφτασε στο ανώτατο Διαιτητικό Δικαστήριο των Παρισίων, το οποίο μείωσε κατά πολύ το αιτούμενο ποσό υπέρ της Ελληνικής Πολιτείας. Χιλιάδες επιχειρήσεις επλήγησαν από την πανδημία, πολλές ήδη έκλεισαν, αλλά κανείς δεν έρχεται για να τους δώσει εκατομμύρια για να επιβιώσουν. Να υπάρξει ισότιμη μεταχείριση όλων των επιχειρήσεων και όχι επιλεκτική.
Στις Συμβάσεις Παραχώρησης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο δεν δίδεται αποζημίωση λόγω ανωτέρας βίας. Τον όρο αυτό περιέχει και η σύμβαση παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στη Fraport. Υπάρχει μόνο πρόβλεψη για Δυσμενές Συμβάν, το οποίο όμως στην παρούσα περίπτωση δεν στοιχειοθετείται νομικά. Σε κάθε περίπτωση η πανδημία αφορά το τρέχον έτος, 2020, και η όποια αναστολή καταβολής των 22,9 εκατ. της ετήσιας αμοιβής του Δημοσίου θα μπορούσε να δοθεί για την εισφορά του 2020, που είναι καταβλητέα το 2021 και όχι για την εισφορά του 2019, όπου δεν υπήρχε πανδημία. Επομένως η αναστολή καταβολής της εισφοράς του 2019 που δόθηκε δεν στηρίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.