Την ακόλουθη ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΝΗΜΑΕΚ για την απεργία στις 28 Φεβρουαρίου:
«Το σωματείο μας χαιρετίζει την απόφαση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για προκήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025, ημερομηνία που συμπληρώνονται δύο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών.
Όπως είναι γνωστό, πρόσφατα κρίθηκε με απόφαση του Εφετείου Αθηνών ότι τα μέλη της ΕΝΗΜΑΕΚ νομίμως συμμετέχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις που προκηρύσσονται από την ΑΔΕΔΥ.
Και η απεργία της 28ής Φεβρουαρίου 2025 αφορά όλο το δημόσιο τομέα, συνεπώς και τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τους ΗΜΑΕΚ, οι οποίοι καλύπτονται για την άσκηση του δικαιώματός τους σε απεργία από την πιο πάνω προκήρυξη της τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης.
Η ΕΝΗΜΑΕΚ στήριξε την απόφαση των μελών της να συμμετέχουν στην περσυνή απεργία της ΑΔΕΔΥ της 28ης Φεβρουαρίου 2024 και δικαιώθηκε αδιαμφισβήτητα. Έχουμε σκοπό να περιφρουρήσουμε και κατά την απεργία της 28ης Φεβρουαρίου 2025 την ανεμπόδιστη άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών μας.
Παρότι δεν έχουμε σχετική υποχρέωση, καθώς το σωματείο μας δεν προκηρύσσει την απεργία, η ΕΝΗΜΑΕΚ τηρώντας υπεύθυνη στάση απέναντι στο επιβατικό κοινό και λόγω του κομβικού ρόλου των μελών της σε σχέση με την ασφάλεια των πτήσεων, γνωστοποιεί ότι κατά την διάρκεια της απεργίας της ΑΔΕΔΥ την Παρασκευή 28.02.2025 (από 00:00 έως και 23:59 ώρα τοπική) ορίζεται ως Προσωπικό Ασφάλειας και Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας το προσωπικό της 24ωρης βάρδιας και το προσωπικό της ΟΦΕ, σύμφωνα με το πρόγραμμα εργασίας, το οποίο υπερβαίνει αριθμητικά το 33,3% του προσωπικού και το οποίο θα εξασφαλίζει/απασχοληθεί για την εκτέλεση του ενός τρίτου του συνήθους έργου.
ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΗΜΑΕΚ/ATSEP
ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2 Τομείς στο Ελληνικό FIR/UIR, ήτοι 2 θέσεις εργασίας Planner και 2 θέσεις εργασίας Radar σε χρήση με τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) και τις συχνότητες (COM) που απαιτούνται για την κάλυψη όλου του Ελληνικού FIR/UIR.
Μια θέση εργασίας FIC (πτήσεις VFR)
Μια θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΘΗΝΩΝ
Μια θέση εργασίας ARR
Μία θέση εργασίας DEP
Μια θέση εργασίας VFR
Στις ως άνω θέσεις εργασίας παρέχονται τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) και οι συχνότητες (COM) που απαιτούνται.
Μία θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ)
Ένας διάδρομος προσγειωαπογειώσεων σε χρήση με όλες τις υποστηριζόμενες διαδικασίες και συστήματα πλοήγησης (NAV) για τον συγκεκριμένο διάδρομο.
Τρεις θέσεις εργασίας σε χρήση με τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) που απαιτούνται για τη λειτουργία του ως άνω διαδρόμου. Μια συχνότητα Local (east ή west), μία Delivery και μία Ground.
Μια θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΕΣ
Μια συχνότητα TWR, APP, EMERGENCY και GROUND (όπου υφίστανται), με έναν σταθμό (κύριο ή εφεδρικό) σε λειτουργία.
Υποστήριξη συστημάτων πλοήγησης για την εξυπηρέτηση μιας (1) διαδικασίας ενόργανης άφιξης/αναχώρησης (STAR/SID) και προσέγγισης του αερολιμένα.
Εξασφάλιση μιας (1) πηγής πληροφοριών Radar (Local ή Pallas) και απεικόνισής τους σε μια (1) θέση εργασίας του TWR και του APP (όπου υφίσταται).
Σε κάθε περίπτωση,
Μια συχνότητα θεωρείται εντός ενεργείας όταν λειτουργεί τουλάχιστον ένας σταθμός (κύριος ή εφεδρικός).
Υποστηρίζεται μία Ground-Ground επικοινωνία ανά προορισμό (direct ή detour)
Υποστηρίζεται το σύνολο των υποστηρικτικών συστημάτων (EMERGENCY, CLOCK, Recording, VOLMET, ATIS, Π/Δ Οχημάτων, κλπ).
Το 1/3 του πλήθους των ειδικών συστημάτων ανά τύπο συστήματος (ή ο πλησιέστερος προς τα πάνω ακέραιος αριθμός συστημάτων) ανά αερολιμένα.
Υποστηρίζονται όλες οι υπηρεσίες στο πλαίσιο της πολιτικοστρατιωτικής συνεργασίας για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Υποστηρίζονται όλες οι υπηρεσίες στο πλαίσιο συμφωνιών (SLA) με άλλα κράτη.
Συστήματα τα οποία λειτουργούν συμβουλευτικά δεν υποστηρίζονται.
Συστήματα που δεν περιγράφονται, δεν εξυπηρετούνται.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ AFIS
Κατά τη διάρκεια της απεργίας τα μέλη της ΕΝΗΜΑΕΚ δεν θα παρέχουν υπηρεσίες AFIS, ARO, AIS. Η ΥΠΑ οφείλει να αντικαταστήσει όσους ΗΜΑΕΚ εργάζονται στις ανωτέρω αναφερόμενες υπηρεσίες με προσωπικό άλλου κλάδου.
Τα ονόματα των εργαζομένων που θα αποτελέσουν το Προσωπικό Ασφαλείας και Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας είναι ήδη στη διάθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, δοθέντος ότι η Διεύθυνση Προσωπικού και οι αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ είναι αυτές που καθορίζουν ονομαστικά τη σύνθεση της ημερήσιας κατανομής τους, τα μέλη μας δε που θα απασχοληθούν για τον ανωτέρω σκοπό διατίθενται πλήρως από την ΕΝΗΜΑΕΚ προς την Υ.Π.Α.”.