Στην πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ στις 9η Απριλίου συμμετέχει η ΕΝΗΜΑΕΚ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση, «Το σωματείο μας χαιρετίζει την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για προκήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025.
Όπως είναι γνωστό, το 2024 κρίθηκε με απόφαση του Εφετείου Αθηνών ότι τα μέλη της ΕΝΗΜΑΕΚ νομίμως συμμετέχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις που προκηρύσσονται από την ΑΔΕΔΥ.
Η απεργία της 9ης Απριλίου 2025 αφορά όλο το δημόσιο τομέα, συνεπώς και τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τους ΗΜΑΕΚ, οι οποίοι καλύπτονται για την άσκηση του δικαιώματός τους σε απεργία από την πιο πάνω προκήρυξη της τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης.
Η ΕΝΗΜΑΕΚ στηρίζει πάντα την απόφαση των μελών της να συμμετέχουν στις προκηρυσσόμενες από την ΑΔΕΔΥ απεργίες και έχει δικαιωθεί. Έχουμε σκοπό να περιφρουρήσουμε και κατά την απεργία της 9ης Απριλίου 2025 την ανεμπόδιστη άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών μας.
Παρότι δεν έχουμε σχετική υποχρέωση, καθώς το σωματείο μας δεν προκηρύσσει την απεργία, η ΕΝΗΜΑΕΚ τηρώντας υπεύθυνη στάση απέναντι στο επιβατικό κοινό και λόγω του κομβικού ρόλου των μελών της σε σχέση με την ασφάλεια των πτήσεων, γνωστοποιεί ότι κατά την διάρκεια της απεργίας της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 09.04.2025 (από 00:00 έως και 23:59 ώρα τοπική) ορίζεται ως Προσωπικό Ασφάλειας και Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας το προσωπικό της 24ωρης βάρδιας και το προσωπικό της ΟΦΕ, σύμφωνα με το πρόγραμμα εργασίας, το οποίο υπερβαίνει αριθμητικά το 33,3% του προσωπικού και το οποίο θα εξασφαλίζει/απασχοληθεί για την εκτέλεση του ενός τρίτου του συνήθους έργου.
ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΗΜΑΕΚ/ATSEP
ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
- Έως 3 Τομείς (Sectors) στο Ελληνικό FIR/UIR και πιο συγκεκριμένα οι ACC4, ACC5 και ACC6, ήτοι 3 θέσεις εργασίας Planner και 3 θέσεις εργασίας Radar σε ταυτόχρονη χρήση με τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) και τις συχνότητες (COM) που απαιτούνται για την κάλυψη όλου του Ελληνικού FIR/UIR. Για κάθε έναν από τους παραπάνω τομείς θα παρέχεται άλλος ένας ως εφεδρικός.
- Μια θέση εργασίας FIC (πτήσεις VFR)
- Μια θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
- Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΘΗΝΩΝ
- Μια θέση εργασίας ARR
- Μία θέση εργασίας DEP
- Μια θέση εργασίας VFR
- Στις ως άνω θέσεις εργασίας παρέχονται τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) και οι συχνότητες (COM) που απαιτούνται.
- Μία θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
- Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ)
- Ένας διάδρομος προσγειωαπογειώσεων σε χρήση με όλες τις υποστηριζόμενες διαδικασίες και συστήματα πλοήγησης (NAV) για τον συγκεκριμένο διάδρομο.
- Τρεις θέσεις εργασίας σε χρήση με τα αντίστοιχα συστήματα επιτήρησης (SUR/DP) που απαιτούνται για τη λειτουργία του ως άνω διαδρόμου. Μια συχνότητα Local (east ή west), μία Delivery και μία Ground.
- Μια θέση εργασίας για διαχείριση ροής εναέριας κυκλοφορίας (ATFM/CHMI)
- Ένα τερματικό AFTN/AMHS
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΕΣ
- Μια συχνότητα TWR, APP, EMERGENCY και GROUND (όπου υφίστανται), με έναν σταθμό (κύριο ή εφεδρικό) σε λειτουργία.
- Υποστήριξη συστημάτων πλοήγησης για την εξυπηρέτηση μιας (1) διαδικασίας ενόργανης άφιξης/αναχώρησης (STAR/SID) και προσέγγισης του αερολιμένα.
- Εξασφάλιση μιας (1) πηγής πληροφοριών Radar (Local ή Pallas) και απεικόνισής τους σε μια (1) θέση εργασίας του TWR και του APP (όπου υφίσταται).
Σε κάθε περίπτωση,
- Μια συχνότητα θεωρείται εντός ενεργείας όταν λειτουργεί τουλάχιστον ένας σταθμός (κύριος ή εφεδρικός).
- Υποστηρίζεται μία Ground–Ground επικοινωνία ανά προορισμό (direct ή detour)
- Υποστηρίζεται το σύνολο των υποστηρικτικών συστημάτων (EMERGENCY, CLOCK, Recording, VOLMET, ATIS, Π/Δ Οχημάτων, κλπ).
- Το 1/3 του πλήθους των ειδικών συστημάτων ανά τύπο συστήματος (ή ο πλησιέστερος προς τα πάνω ακέραιος αριθμός συστημάτων) ανά αερολιμένα.
- Υποστηρίζονται όλες οι υπηρεσίες στο πλαίσιο της πολιτικοστρατιωτικής συνεργασίας για λόγους εθνικής ασφάλειας.
- Υποστηρίζονται όλες οι υπηρεσίες στο πλαίσιο συμφωνιών (SLA) με άλλα κράτη.
- Συστήματα τα οποία λειτουργούν συμβουλευτικά δεν υποστηρίζονται.
- Συστήματα που δεν περιγράφονται, δεν εξυπηρετούνται.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ AFIS
- Κατά τη διάρκεια της απεργίας τα μέλη της ΕΝΗΜΑΕΚ δεν θα παρέχουν υπηρεσίες AFIS, ARO, AIS. Η ΥΠΑ οφείλει να αντικαταστήσει όσους ΗΜΑΕΚ εργάζονται στις ανωτέρω αναφερόμενες υπηρεσίες με προσωπικό άλλου κλάδου.
Τα ονόματα των εργαζομένων που θα αποτελέσουν το Προσωπικό Ασφαλείας και Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας είναι ήδη στη διάθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, δοθέντος ότι οι αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ είναι αυτές που καθορίζουν ονομαστικά τη σύνθεση της ημερήσιας κατανομής τους, τα μέλη μας δε που θα απασχοληθούν για τον ανωτέρω σκοπό διατίθενται πλήρως από την ΕΝΗΜΑΕΚ προς την Υ.Π.Α.».