Παρότι το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ ψηφίστηκε, πριν από λίγες ημέρες, στη Βουλή, οι Θεσμοί ζήτησαν τεχνικές διορθώσεις, στο πλαίσιο της β’ αξιολόγησης.
Οι ενστάσεις των Θεσμών έχουν να κάνουν με τα ακόλουθα σημεία:
α) περιορισμούς στην εθνικότητα των διοικητών, εκτός αν αυτές μπορούν να δικαιολογηθούν με βάση το εθνικό ή το διεθνές δίκαιο,
β) πρόβλεψη, σύμφωνα με την οποία οι διοικητές ασκούν τα καθήκοντά τους, σε συμφωνία με υπουργικές αποφάσεις και όχι αποκλειστικά από τις αποφάσεις του εκτελεστικού συμβουλίου,
γ) κατάλογο των αρμοδιοτήτων από τα τοπικά γραφεία, που δείχνουν μια πολύ αποκεντρωμένη προσέγγιση, η οποία θα μπορούσε αδικαιολόγητα να παρεμποδίσει την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικά διαχειριζόμενων αεροδρομίων,
δ) μια μεταβατική διάταξη, σύμφωνα με την οποία ο υφιστάμενος διοικητής θα συνεχίσει να επιβλέπει τους δύο νέους θεσμούς, μέχρι το διορισμό των νέων.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι διοικητές και οι υποδιοικητές της ΥΠΑ και ο διοικητής της ΑΠΑ είναι Έλληνες πολίτες.
Οι διοικητές, ωστόσο, επιλέγονται από 5μελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από 3 μέλη της ελληνικής κυβέρνησης και 2 μέλη της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA – European Aviation Safety Agency).
ΥΠΑ και ΑΠΑ διοικούνται από εκτελεστικό συµβούλιο, το οποίο συγκροτείται σε σώµα, µε απόφαση του υπουργού Μεταφορών.