Σενάριο ενοποίησης των άγονων γραμμών εξετάζουν τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας. Το υπουργείο Μεταφορών ανέθεσε στο «Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.)» την εκτέλεση του έργου «Αποτίμηση Κρατικών επιχορηγήσεων και πολιτικών παροχής δημόσιων υπηρεσιών επιβατικών Μεταφορών, με όλα τα μέσα. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων περιόδου 2013 – 2016 και υποστήριξη προγραμματισμού για τα έτη 2016 – 2020».
Το εν λόγω έργο, το οποίο αποτελεί… μνημονιακή υποχρέωση ως τα τέλη ∆εκεµβρίου 2016, αποτελεί, ουσιαστικά, «προάγγελο» πιθανής ενοποίησης των άγονων αεροπορικών, σιδηροδρομικών και ακτοπλοϊκών γραμμών.
Η συνολική αξιοποίηση των άγονων γραμμών αποτελεί σταθερό αίτημα των ακτοπλοϊκών εταιρειών. «Οι κρατικές επιχορηγήσεις για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας για τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ για τις χερσαίες σε 260 εκατ. ευρώ.
Η δικαιότερη κατανομή των κρατικών επιχορηγήσεων, σε σχέση με τις χερσαίες μεταφορές είναι απαραίτητη», είχε υπογραμμίσει, πρόσφατα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης.
Αντίστοιχα, οι άγονες σιδηροδρομικές γραμμές αποτιμούνται 50 εκατ. ετησίως, αποτελώντας την «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τους Ιταλούς της FS. Οι άγονες γραμμές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν διάρκεια έως το 2020.
Τέλος, για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι άγονες αεροπορικές γραμμές συρρικνώθηκαν, όχι μόνο σε αριθμό (από 28 σε 20), αλλά και σε κόστος, το οποίο θα προσδιοριστεί στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, που αναμένεται σε λίγες ημέρες.
Τα 20 άγονα δρομολόγια θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Φ. Φωτ.