Ο πρώην γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ και πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρίστος Τσίτουρας ορίστηκε νέος διοικητής στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας για την οποία, το επόμενο διάστημα, προωθείται νομοθετική ρύθμιση.
Την περασμένη εβδομάδα, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής η πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή για το διορισμό του Χρήστου Τσίτουρα, στη θέση του διοικητή της Αρχής Πολιτικής Προστασίας.
Υπέρ της πρότασης τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ. ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση και ΚΚΕ καταψήφισαν, ενώ το ΜεΡΑ25 δήλωσε «παρών».
Η βελτίωση των προδιαγραφών ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ασφάλεια των πτήσεων, η μείωση των καθυστερήσεων, η προστασία του περιβάλλοντος αλλά και των συμφερόντων των καταναλωτών, κατατάσσονται, όπως τόνισε ο κ. Τσίτουρας, στις προτεραιότητες της Αρχής.
«Πρωταρχικοί μας στόχοι είναι η προαγωγή μιας εθνικής στρατηγικής, η ανάπτυξη της αγοράς με σαφή τήρηση των κανόνων, η εναρμόνιση μας με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και η διοικητική επάρκεια, για να είμαστε αξιόπιστοι συνομιλητές με τα άλλα όργανα της Ευρώπης», σημείωσε.
«Είναι μια ανεξάρτητη Αρχή που εποπτεύει και ρυθμίζει τους κανόνες μιας τεράστιας αγοράς η οποία έχει πληγεί πολύ λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και που σε πολλές περιπτώσεις οι ζημιές ξεπερνούν το 99%, άρα στις δράσεις της, πρέπει να τα συνυπολογίσει όλα αυτά καθώς η χώρα εξαρτάται άμεσα από το τουρισμό της», συμπλήρωσε.
Για το θέμα των voucher που τέθηκε από ορισμένους βουλευτές, ο κ. Τσίτουρας ανέφερε ότι «αφορά την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της Αρχής», προσθέτοντας παράλληλα ότι, «οπωσδήποτε στόχος της Αρχής είναι η προστασία του καταναλωτή και πάντα αυτή θα είναι η θέση της, ωστόσο τον τελικό λόγο τον έχει πολιτεία».
«Τα πάντα θα γίνονται αξιοκρατικά, με διαφάνεια και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια των πτήσεων, την ποιότητα των υπηρεσιών και την προστασία τόσο των καταναλωτών όσο και του περιβάλλοντος», υπογράμμισε.
Είπε ακόμα ότι, «ανάμεσα στις νέες προκλήσεις της Α.Π.Α. είναι και οι κανόνες για τα Drones που θα μπουν πιο επαγγελματικά στη ζωή μας».
«Η ενίσχυση του κύρους της Αρχής με κανόνες διαφάνειας, αξιοκρατίας, αξιοπιστίας και αμεροληψίας καθώς και η εξωστρέφεια της, είναι τα στοιχεία όπως τόνισε που θα την βοηθήσουν να συμμετέχει ενεργά σε όλες τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις ώστε να μην μείνει ανενεργή και στο περιθώριο», κατέληξε ο κ. Τσίτουρας.
Ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Τραγάκης, εστίασε στην προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή, τονίζοντας ότι «η Α.Π.Α. πρέπει σκύψει πάνω σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα».
Για υποστελέχωση και συρρίκνωση της Α.Π.Α. εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού», έκανε λόγο η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα τονίζοντας ότι «υπάρχουν πολλά προβλήματα στα αεροδρόμια της χώρας και μόνο αυτή η Αρχή μπορεί να ελέγξει αν τηρούνται τα πρωτόκολλα υγιεινής».
Παράλληλα υποστήριξε ότι δεν υπήρξε σωστός χειρισμός από τη κυβέρνηση την περίοδο της πανδημίας σε ότι αφορά την «Fraport» τονίζοντας ότι αγνόησε τη σύμβαση παραχώρησης με την οποία κάθε εταιρία αναλαμβάνει και τα ρίσκο και προχώρησε στην αναστολή των υποχρεώσεων της.
Υπέρ της τοποθέτησης του κ. Τσίτουρα τάχθηκε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Χάρης Καστανίδης, πλέκοντας το εγκώμιο των ικανοτήτων του, τόσο όπως είπε, ως επικεφαλής για 9 χρόνια στην ΕΡΓΟΣΕ όσο και επί 6 χρόνια στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, διευκρίνισε ότι, η αρνητική ψήφος του κόμματος του έχει να κάνει με τις συγκεκριμένες αντιλαϊκές ευρωπαϊκές πολιτικές που καλείται να εφαρμόσει προς όφελος μόνο των επιχειρηματικών ομίλων.
Ακόμα, έκανε λόγο για ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της υγείας των εργαζομένων στα αεροδρόμια.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Αντώνης Μυλωνάκης, σημείωσε ότι η παρουσία και η εποπτεία της Α.Π.Α. είναι εξίσου σημαντική και στα μικρά αεροδρόμια της χώρας, και δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στα μεγάλα αεροδρόμια.
Ο βουλευτής του ΜεΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης, ανέφερε ότι με μόνο 173 άτομα, η Α.Π.Α. δεν θα μπορεί να καλύψει με επάρκεια την εποπτεία στα μικρά αεροδρόμια ενώ θα αποτελεί φύλο συκής μιας παρασιτικής λειτουργίας στον τουρισμό.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης απέρριψε τις αιτιάσεις βουλευτών περί προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στα αεροδρόμια λόγω μη επαρκών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.
«Επίσημα κανένα έγγραφο ή αναφορά δεν έχει γίνει από εργαζόμενους, σχετικά με προβλήματα στα αεροδρόμια και την διαδικασία που ακολουθείται. Η εικόνα που έχουμε, παρά το ότι άνοιξαν τα αεροδρόμια και υπάρχει πολύ μεγάλη αύξηση του τουρισμού, είναι ότι δεν παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα. Προφανώς υπάρχουν μικροπροβλήματα αλλά πάντως από πλευράς εργαζομένων, δεν μας έχει τεθεί κάποιο ζήτημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο κ. Τσίτουρας διαβεβαίωσε ότι τα 173 στελέχη της Α.Π.Α. είναι επαρκή και μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά και να επιτελέσουν έργο και στα μικρά αεροδρόμια.
«Η παρουσία της Α.Π.Α. θα είναι παντού, δεν θα υπάρχει ολιγωρία κυρίως για θέματα ασφάλειας. Αν στη πορεία της λειτουργίας της Αρχής διαπιστωθούν προβλήματα θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις και θα ζητηθεί και η συνδρομή της πολιτείας. Είναι αυτονόητο ότι η Ανεξάρτητη Αρχή σέβεται τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από την Πολιτεία και η αμεροληψία της θα είναι δεδομένη σύμφωνα με αυτά που έχουν υπογραφεί», συμπλήρωσε ο κ. Τσίτουρας.
Κατά τα άλλα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε ότι η χώρα μας μαζί με άλλες 12 ευρωπαϊκές χώρες έχουν διασφαλίσει ότι ο καταναλωτής μετά την πάροδο του 18μηνου και εφόσον δεν έχει χρησιμοποιήσει το εισιτήριο του θα το πληρωθεί από τις αεροπορικές εταιρίες.
Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των υδατοδρομίων, τονίζοντας ότι παρά την πανδημία, η διαδικασία προχώρησε και γίνεται επεξεργασία των 20 φακέλων που έχουν κατατεθεί και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η ίδρυση τους.
Δυστυχώς ο εν λόγω “τεχνοκράτης” βλέπει την ΑΠΑ ως μια ακόμη εταιρία. Πως θα ελέγχει άραγε τις εταιρίες; Βασιλάκης και ΦΡΑΠΟΡΤ θα είναι ανεξέλεγκτοι.
Ας είναι καλά ο ΣΥΡΙΖΑ που έκανε ότι μπορούσε για να φτιάξει έναν νόμο που διέσπασε την άλλοτε ΕΝΙΑΙΑ και Δημόσια ΥΠΑ όχι μόνο σε κομμάτια…βλέπε ΑΠΑ…αλλά τίναξε στον αέρα και το Δημόσια….αφού ο νόμος που έφτιαξε μιλάει για εκτελεστικά συμβούλια και εταιρικά μοντέλα….η πρώτη φορά αριστερά απέδειξε ότι…..μόνο υπέρ του Δημοσίου δεν είναι….
O κ. Τσίτουρας αναφέρθηκε πολλάκις στην ομιλία του στη Βουλή στην Ανεξάτητη Διοικητική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (νομικά στενός πυρήνας του Δημοσίου) ως ” η εταιρεία”….Αυτό από μόνο του λέει πολλά…