Στο συμπέρασμα ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της ρουμανικής Blue Air δεν ήταν ικανό να αποκαταστήσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της αεροπορικής εταιρείας και, ως εκ τούτου, είναι ασυμβίβαστο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, κατέληξε η Κομισιόν.
Πλέον, η Ρουμανία καλείται να ανακτήσει κρατική ενίσχυση ύψους περίπου 33,84 εκατ. ευρώ (163,8 εκατ. RON) από την της Blue Air.
Τον Απρίλιο του 2023, η Κομισιόν ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της Blue Air και τα μέτρα ενίσχυσης που εφαρμόστηκαν για την υποστήριξη αυτού του σχεδίου ήταν σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με τις κατευθυντήριες γραμμές για τις ενισχύσεις διάσωσης και αναδιάρθρωσης προβληματικές μη χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις.
Η Blue Air αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες από το 2019. Τον Αύγουστο του 2020, η Κομισιόν ενέκρινε δύο μέτρα υπέρ της αεροπορικής εταιρείας:
(i) περίπου 28 εκατ. ευρώ (περίπου 137 εκατ. RON) δημόσια εγγύηση για την κάλυψη της ζημίας που προκλήθηκε άμεσα από τον κορωνοϊό έξαρση; και
(ii) περίπου 33,84 εκατ. ευρώ (163,8 εκατ. RON) δημόσια εγγύηση για δάνειο διάσωσης που προορίζεται να καλύψει εν μέρει τις ανάγκες ρευστότητας της Blue Air για τους επόμενους 6 μήνες.
Η Ρουμανία συμφώνησε ότι εάν η δημόσια εγγύηση για το δάνειο διάσωσης δεν καταγγελθεί μετά από 6 μήνες από την πληρωμή της πρώτης βοήθειας που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2020, θα υποβάλει στην Κομισιόν είτε σχέδιο εκκαθάρισης είτε ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης της Blue Air. Τον Απρίλιο του 2021, η Ρουμανία υπέβαλε σχέδιο αναδιάρθρωσης το οποίο στη συνέχεια ενημερώθηκε αρκετές φορές. Τον Νοέμβριο του 2022, η Ρουμανία αποπλήρωσε το δάνειο και πήρε το 75% των μετοχών της Blue Air μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων της αεροπορικής εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2022.