Η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε επίπεδα που προσεγγίζουν το 2019, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα έντονη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου στην μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο στο πλαίσιο μιας νέας πραγματικότητας που διαμόρφωσε η πανδημία, απαιτούν στοχευμένες λύσεις στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπως αναφέρουν στελέχη του.
Με γνώμονα και καθήκον να «γινόμαστε καλύτεροι» και λαμβάνοντας υπόψη και τις παρατηρήσεις των ίδιων των επιβατών, το αεροδρόμιο της Αθήνας προχωρά, όπως υποστηρίζει, από αύριο σε μία σημαντική βελτίωση – τόσο από πλευράς ροής των οχημάτων και εξυπηρέτησης του κοινού, όσο και από πλευράς περιβαλλοντικής – με ένα ακόμη έργο για την εύρυθμη λειτουργία και ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πρόσβαση του Κύριου Αεροσταθμού.
Συγκεκριμένα το έργο θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 29 του Ν.4903/22 (ΦΕΚ Α’ 46/5.3.2022), στα σημεία των αφίξεων και των αναχωρήσεων που πολλοί οδηγοί επιλέγουν ως τελευταία στάση αποχαιρετισμού αλλά και υποδοχής.
Μπάρες στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων
Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες χωρητικότητας όσο και τα παράπονα των ταξιδιωτών για την αρνητική εικόνα συνωστισμού που δημιουργείται από οχήματα που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, το έργο αφορά στη διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών.
Για τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που είναι απόλυτα συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές, όπως άλλωστε εφαρμόζονται πλέον και στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχουν προηγηθεί συγκοινωνιακές μελέτες που αποδεικνύουν την λειτουργικότητά τους.
Από αύριο, ο χρόνος διέλευσης, στάσης και εξόδου θα οριστεί σε 10 λεπτά, με σκοπό να αποθαρρύνεται η παρατεταμένη παραμονή για την οποία ο χώρος δεν επαρκεί, καθώς δεν είναι προορισμένος για τον σκοπό αυτό.
H υπέρβαση του επιτρεπόμενου χρόνου παραμονής και η στάση των οχημάτων στους χώρους αυτούς πέραν των 10 λεπτών, θα επιφέρει χρέωση.
Σύμφωνα με τη διεθνή και ευρωπαϊκή εμπειρία, η ρύθμιση αυτή αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική με πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα και συμβάλλει σημαντικά στην τήρηση των χρόνων και στην αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, τυχόν ποσά που θα προέλθουν από τη χρέωση αυτή, θα διατεθούν για την ενίσχυση φορέα οδικής ασφάλειας.
Ταυτόχρονα, η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες.
Παράλληλα, ειδικές προβλέψεις θα υπάρχουν, φυσικά, για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.
Ο συγκεκριμένος δεν έχει ουδεμία σχέση με τουρισμό μάλλον θα έλεγα είναι αντιτουριστικος. Η Ελλάδα είναι προσιτός προορισμός λόγω του χαμηλού κόστους με την νοοτροπία που έχουν άτομα όπως ο εν λόγω το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να προωθήσουμε τους τουρίστες σε άλλους προορισμούς π.χ. Τουρκία , Μαρόκο κ.τ.λ.