Έως τα τέλη του έτους, η Aegean Airlines καλείται να λάβει μια από τις σπουδαιότερες επιχειρησιακές της αποφάσεις: Airbus (Airbus 320neo) ή Boeing (Βoeing 737 max) για την ανανέωση του στόλου αεροσκαφών.
Tου Φώτη Φωτεινού
Η αεροπορική προτίθεται να προμηθευτεί 45-60 νέα αεροσκάφη, ύψους 2,5 – 3 δις. δολ., τα οποία για τα επόμενα 15-17 χρόνια θα αποτελέσουν τον κορμό του στόλου.
«Ο ορίζοντας που θα έρθουν αυτά τα αεροπλάνα, πρακτικά είναι από το 2020 μέχρι το 2025. Να θυμίσω ότι σήμερα έχουμε 46 Airbus A320, και ότι μαζί με αυτά που έρχονται για του χρόνου θα είναι 48.
Άρα, όταν λέμε ότι ο αριθμός αεροσκαφών θα κινηθεί από 45-60 στο 2020-2025 καταλαβαίνετε ότι προϋπολογίζουμε ένα ρυθμό ανάπτυξης 1-2 αεροπλάνα το χρόνο, προκειμένου να καλύψουμε αυτή τη λογική», ανέφερε, χθες, σε συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης.
«Δίνεται πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στη διαδικασία της διαμόρφωσης και διαχείρισης και του περιορισμού του κόστους λειτουργίας από τα αεροπλάνα, άρα δηλαδή πάμε να δέσουμε με πολύ καλύτερες συμβάσεις την λογική που δημιουργεί το κόστος, μετά την αγορά του αεροπλάνου, γιατί εκεί είναι το πολύ μεγάλο κόστος.
Και όλη αυτή η διαδικασία θα καταλήξει μέχρι τέλος του χρόνου, στο να γίνει μια επιλογή από αυτές τις δύο την οποία και βέβαια μέσα στο χρόνο, ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ανακοινώσουμε και να αρχίσουμε να εκτελούμε τη χρηματοδότηση και τις άλλες υποστηρικτικές συμβάσεις από του χρόνου για να αρχίσουμε να έχουμε τα αεροπλάνα τέλος του ’19 ή αρχές του ’20», συμπλήρωσε ο κ. Βασιλάκης.
Όπως είναι φυσικό, σε μια τέτοια παραγγελία, οι Γαλλογερμανοί της Airbus και οι Αμερικανοί της Boeing ασκούν τις σχετικές πιέσεις, εάν και οι περισσότεροι θεωρούν φαβορί την Airbus, επειδή τα περισσότερα αεροσκάφη της Aegean προέρχονται από αυτή.
Στα 8,8 έτη ανέρχεται η μέση ηλικία του στόλου της Aegean Airlines
Στα 8,8 έτη ανέρχεται η μέση ηλικία του στόλου της Aegean Airlines, έναντι 12 το 2006 και 3 το 2011.
Το 2016 ο στόλος του ομίλου της Aegean αποτελούνταν από 47 αεροσκάφη Jet της οικογένειας Airbus A320 (Α319, Α320, Α321) και 14 αεροσκάφη Turboprop, ενώ εφέτος ο όμιλος επιχειρεί με 58 αεροσκάφη (46 Airbus + 12 turboprops).
Τα τελευταία 9 χρόνια, Aegean και Olympic Air παρέλαβαν 42 νέα αεροσκάφη, γεγονός που αποτελεί και τη μεγαλύτερη επένδυση, που έχει γίνει ποτέ στην αεροπορική αγορά της Ελλάδας.
Η ανανέωση του στόλου ξεκίνησε το 2007. Τα νέα αεροσκάφη, τύπου Airbus A320-321 αντικατέστησαν 15 Boeing 737 300/400, ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα ετήσιας επέκτασης της προσφερόμενης χωρητικότητας.
Τα αεροσκάφη αυτά διευκόλυναν την επέκταση του δικτύου σε νέους διεθνείς προορισμούς, αναβαθμίζοντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Tο 2011, η εταιρεία επέστρεψε και τον εναπομείναντα στόλο αεροσκαφών Avro RJ-100 και από τον Μάιο του 2011 επιχειρεί με έναν ομοιογενή στόλο jet αεροσκαφών της οικογένειας Airbus A320.
Από τον Οκτώβριο του 2013 στον όμιλο προστέθηκαν επιπλέον 10 αεροσκάφη Bombardier Q400 και 4 αεροσκάφη Bombardier D100 της θυγατρικής Olympic Air.
Aντίστοιχα, την περίοδο 2015 – 2016, η Aegean παρέλαβε επτά νέα αεροσκάφη Airbus A320ceo.
Τα A320ceo είναι εξοπλισμένα με τα νέα “Sharklets” στα φτερά των αεροσκαφών, καθώς και με κινητήρες V2500. Πρόκειται για ακροπτερύγια, ύψους 2,4 μέτρων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων, κατά μέσο όρο, μεταξύ 2-3%, ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης.