Από τον κ. Σπύρο Ρολάκη (Α΄ Αντιπροέδρος της ΕΕΕΚΕ / εκτελώντας χρέη προέδρου της Ένωσης) λάβαμε την ακόλουθη δήλωση – τοποθέτηση για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, την οποία δημοσιεύουμε ως έχει:
«Διαβάζουμε τελευταία πολλά δημοσιεύματα για την λεγόμενη ΑΠΑ. Μια υπηρεσία που έγινε το 2016 και δεν εφαρμόστηκε ακόμα. Γιατί άραγε;
Επιθυμώ λοιπόν να κάνω κάποιες παρατηρήσεις και θα ήθελα να θέσω ερωτήματα κυρίως στον εκπρόσωπο της EASA, αλλά και σε όσους αποκαλούν «μεταρρύθμιση» την ισοπέδωση.
1. Ποια ήταν η μνημονιακή υποχρέωση της χώρας, βάσει της οποίας θέλουν να κάνουν την ΑΠΑ; Τι ήταν αυτό που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητούσε;
Απάντηση: Να γίνει ο NSA (National Supervisory Authority) δηλαδή η Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας ανεξάρτητη και μάλιστα με τον «επαρκή διαχωρισμό σε λειτουργικό τουλάχιστον επίπεδο, μεταξύ των εθνικών εποπτικών αρχών και των φορέων αυτών».
Αυτό είναι και συνταγματική υποχρέωση με βάση τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Όχι η λεγόμενη ΑΠΑ, δηλαδή μια υπηρεσία, εφεύρεση που δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο.
2.Σε ποιο κράτος υπάρχει αυτή η υπηρεσία που λέγεται ΑΠΑ; Ακόμα και αν υπάρχει στοιχειωδώς μια τέτοια μορφή ποιος την χρηματοδοτεί;
Απάντηση: Οι υπάλληλοι μιας τέτοιας υπηρεσίας πληρώνονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι, όπως όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
3.Τι είναι τα τέλη αεροναυτιλίας; Ποιους και ποιες υπηρεσίες αφορούν; Έχει καμία σχέση με αυτά η ΑΠΑ;
Απάντηση: Αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα έξοδα της αεροναυτιλίας! Η ΑΠΑ δεν έχει καμία σχέση.
Επειδή λοιπόν 4 χρόνια δεν μπορούν να εφαρμόσουν κάτι τέτοιο, φυσικά παράνομο και παράτυπο, επιθυμούμε να συστήσουμε την προσοχή στον εκπρόσωπο της EASA, αλλά και σε όσους σκέφτονται να χρηματοδοτήσουν την ΑΠΑ, να σταματήσουν να μιλούν για ειδικούς λογαριασμούς και πακτωλό χρημάτων και επιδομάτων από τα τέλη αεροναυτιλίας.
Στην βούληση «κάποιων» για τη δημιουργία μιας «υδροκέφαλης» υπηρεσίας που να υποστηρίζεται από πολλούς εργαζόμενους, εμείς δεν λέμε όχι. Εάν το επιθυμούν, ας το πράξουν.
Αυτό που λέμε είναι ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτείται η ΑΠΑ και όποιοι «άλλοι» από τα τέλη της αεροναυτιλίας. Δεν είναι δυνατόν να παραβιάζεται η συνθήκη του Σικάγου και όλοι οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί.
Επίσης, δεν μπορεί μια πραγματικά ανεξάρτητη διαχωρισμένη αρχή, όπως είναι ο NSA να υπάγεται σε εκείνη την υπηρεσία. Πρέπει να είναι ανεξάρτητη, όπως είναι και η επιτροπή των slots.
Αυτή η υπηρεσία (NSA) είναι η μόνη που πληρώνεται από τον πάροχο αεροναυτιλίας, τίποτα και κανένας άλλος σαν ανεξάρτητη διαχωρισμένη αρχή, με αποκλειστικό σκοπό να ελέγχει την αεροναυτιλία και μόνο.
Ο ρόλος της είναι, με βάση όλους τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, αποκλειστικά πιστοποίηση, εποπτεία και επιβολή. Ουδεμία φράση ή λέξη αναφέρεται στους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς σε σχέση με το ρυθμιστικό έργο που αναφέρεται στα επίμαχα κατά καιρούς δημοσιεύματα!
Κάνουμε λάθος κ. εκπρόσωπε της EASA; Πείτε την αλήθεια επιτέλους. Δεν υπάρχει λόγος να ανοιχτεί ο ασκός του Αιόλου χωρίς λόγο και αιτία και να καταστραφεί το πιο οργανωμένο και αποδοτικό μέρος της ΥΠΑ, η εναέρια κυκλοφορία, γιατί προφανώς θα αναλάβετε και τις ευθύνες σας.
Yπάρχει απίστευτη παραπληροφόρηση και αντικανονικότητα σε αυτόν τον νόμο. Αντί να κάνουν κανονικό διαχωρισμό, μεταξύ της ΥΠΑ και της Εθνικής Εποπτικής Αρχής (NSA) και παρόχου αεροναυτιλίας, θέλουν να κάνουν μια υπηρεσία με πολλά χρήματα που δεν της ανήκουν, με σκοπό να διαλυθεί οικονομικά ο κανονικός πάροχος αεροναυτιλίας (ΥΠΑ), αφού ακόμα και τα αεροδρόμια που δεν πουλήθηκαν, θα συντηρούνται από τον πάροχο.
Ενημερώνουμε ότι το όποιο σχέδιο που δημιουργήθηκε με το νόμο «γονατογράφημα» που πολύ ορθώς δεν ψήφισε η Νέα Δημοκρατία, θα καταπέσει στο ΣΤΕ που έχουμε ήδη προσφύγει.
Η παραπάνω τοποθέτηση μας, αφορά τον προηγούμενο υπουργό κ. Σπίρτζη και Διοικητή ΥΠΑ κ. Λυντζεράκο και εκείνους που κάνουν σήμερα ερωτήσεις στην Βουλή και όσους άλλους μιλούν.
Δεν αφορά την σημερινή Ηγεσία, η οποία είναι ενημερωμένη και έχει πρωτίστως ως γνώμονα, να εφαρμόσει τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.
Αυτό άλλωστε επιβεβαιώθηκε και στη συνάντηση που είχε η ΕΕΕΚΕ, την προηγούμενη Πέμπτη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον υπουργό κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή”.