Δεν κατατέθηκαν προσφορές για τις άγονες αεροπορικές γραμμές Ιωάννινα – Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε το metaforespress.gr.
Αντίθετα, προσφορές κατατέθηκαν για τις υπόλοιπες 6 άγονες γραμμές (σημειώνεται ότι έχουν ανατεθεί από τον Φεβρουάριο άλλες 10 άγονες γραμμές σε SKY express και Olympic Air).
Του Φώτη Φωτεινού
Για το Ιωάννινα – Ηράκλειο, η καταληκτική ημερομηνία των προσφορών ήταν στις 17 Ιουλίου και για το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και το Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, στις 28 Ιουνίου.
Τελικά, για τις 3 αυτές γραμμές δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, με αποτέλεσμα η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας να εξετάζει διάφορα σενάρια, όπως την επαναπροκήρυξή τους, έχοντας προηγηθεί, όμως, διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.
Μάλιστα, μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι η αναπροσαρμογή του ύψους της επιδότησής τους, με απαραίτητη προϋπόθεση την έγκριση της ΕΕ και του ελληνικού υπουργείου Μεταφορών.
Σχολιάζοντας τις ανωτέρω εξελίξεις, εντύπωση προκαλεί η μη κατάθεση ενδιαφέροντος για το Ιωάννινα – Ηράκλειο, τη δρομολόγηση του οποίου επιθυμούσαν αρκετοί ξενοδόχοι και τουριστικοί παράγοντες, κυρίως, της Ηπείρου και των Ιωαννίνων.
Αντίστοιχα, «πλήγμα» για την Καλαμάτα αποτελεί η μη κατάθεση ενδιαφέροντος για το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, σύνδεση, η οποία θα προσέδιδε δυναμική, εκτός από την καλοκαιρινή περίοδο, κυρίως στη χειμερινή.
Οι άγονες αεροπορικές γραμμές στις οποίες κατατέθηκαν προσφορές
Αφαιρώντας τις γραμμές Ιωάννινα – Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, προσφορές κατατέθηκαν στις ακόλουθες γραμμές:
- Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά,
- Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος,
- Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος,
- Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία,
- Ρόδος – Καστελόριζο,
- Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια, οι οποίες θα ανατεθούν για χρονικό διάστημα από 01 -11 – 2023 έως 30 – 10 – 2027.