Τη δημόσια διαφωνία του στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων εξέφρασε ο διοικητής της ΥΠΑ, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, στο 7o European Aviation Conference που διεξήχθη στην Αθήνα.
Ο διοικητής της ΥΠΑ υποστήριξε ότι η σύμβαση παραχώρησης έφτασε «έτοιμη» στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο δεν είχε πολλά περιθώρια ελιγμού, σημειώνοντας ότι στην εν λόγω σύμβαση το ελληνικό δημόσιο φαίνεται ως «εκμισθωτής» των αεροδρομίων, αντίθετα με την αντίστοιχη σύμβαση του “Ελ. Βενιζέλος”, στην οποία το δημόσιο διατηρεί μετοχικό ποσοστό και συμμετέχει στην εταιρεία διαχείρισης και εκμετάλλευσης.
Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Λιντζεράκος, η μετάβαση των περιφερειακών αεροδρομίων από το δημόσιο στη Fraport διεξήχθη εύρυθμα, δίχως εκπτώσεις στην εξυπηρέτηση των επιβατών.
(Η ομιλία του διοικητή της ΥΠΑ είναι μεταξύ 2.53 – 8.05)
«Η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων είναι μια σημαντική εξέλιξη και υλοποιήθηκε στα πλαίσια των παραχωρήσεων που έχουν γίνει και σε άλλες χώρες.
Ωστόσο, στην Ελλάδα είχαμε ζήσει την ανάπτυξη του «Ελ. Βενιζέλος» με ένα διαφορετικό τρόπο, όπου το ελληνικό δημόσιο κατείχε μέρος της παραχώρησης», υπογράμμισε ο διοικητής της ΥΠΑ, συμπληρώνοντας ότι «στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η παραχώρηση έφτασε έτοιμη στο Δημόσιο, δεν μπορούσε να την αλλάξει. Το ελληνικό δημόσιο φαίνεται ως εκμισθωτής των 14 αεροδρομίων.
Προσωπικά διαφωνώ με τη διαδικασία αυτής της παραχώρησης, γιατί στερεί από το δημόσιο το λόγο και το ρόλο στην ανάπτυξη των δρώμενων των αερομεταφορών προς όφελος του δημοσίου και του κοινωνικού συμφέροντος».
Σημειώνεται ότι, το 2017, εκδηλώθηκε σοβαρή διαφωνία μεταξύ της ΥΠΑ και της Fraport Greece, σχετικά με την κατάσταση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Η διαφωνία οδηγήθηκε σε επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών, η οποία επιδίκασε αποζημίωση 27,5 εκατ. ευρώ, έναντι υπερδιπλάσιας αρχικής διεκδίκησης.
Η υπόθεση οδηγήθηκε στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο θα λάβει την τελική απόφαση.
Φώτης Φωτεινός