Στην προσπάθεια μετατροπής του αεροδρομίου της Αθήνας σε διεθνή αεροπορικό κόμβο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του «Ελ. Βενιζέλος» Δημήτρης Δημητρίου, στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου οι επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας έχουν «απαγκιστρωθεί» από το ΑΕΠ της χώρας, καθώς την περίοδο 2013 – 2016 η επιβατική κίνηση του ΔΑΑ σημείωσε ανάπτυξη 60%.
Κατά τον ίδιο, η λέξη «κλειδί» στις συγκοινωνιακές/μεταφορικές υποδομές είναι το connectivity, με τη Μέση Ανατολή να κατέχει τα ηνία και την Ελλάδα να ακολουθεί σε εξέχουσα θέση.
Οι συγκοινωνιακές υποδομές, όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του αεροδρομίου Αθηνών, άλλαξαν στρατηγική, κάνοντας focus στον τουρισμό.
Οι εταιρείες του κλάδου βρήκαν τρόπους εξεύρεσης χρηματοδότησης, μέσω των τραπεζών και κατάφεραν να ξεπεράσουν την ύφεση, σχολιάζοντας ότι “προσπαθούν να λανσάρουν νέες υπηρεσίες και να μειώσουν το κόστος, όχι σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά σε συστημικές αλλαγές”, αλλά και ότι “καμία συγκοινωνιακή υποδομή δεν εξυπηρετεί την ίδια, αλλά την περιοχή. Πρέπει να έχεις τέτοιες δράσεις, ώστε συνεχώς να αναβαθμίζεται ο προορισμός που εξυπηρετείς”.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2016, που παρουσίασε στο συνέδριο, οι διεθνείς επιβάτες του ΔΑΑ αντιστοιχούσαν στο 64,3% και οι εγχώριοι στο 35,7%. Πρώτη σε μερίδιο αγοράς είναι η Aegean Airlines με 48,7% και δεύτερη η Ryanair με 16,3%.
Για το 2017, οι κυριότερες επιχειρησιακές εξελίξεις έχουν να κάνουν με τη διεξαγωγή του δρομολογίου, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, Αθήνα – Νέα Υόρκη της Emirates και του Αθήνα – Σαγκάη της Scoot.
Συνολικά, το 2017 οι διεθνείς προορισμοί του «Ελ. Βενιζέλος» είναι 107 και οι χώρες που εξυπηρετούνται 51.