Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε, σήμερα, τις εκτιμήσεις της για την κερδοφορία της αεροπορικής βιομηχανίας, προχωρώντας σε αναβάθμιση των προοπτικών της για το 2023.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν:
-Τα καθαρά κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας αναμένεται να φτάσουν τα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 (1,2% καθαρό περιθώριο κέρδους) που είναι υπερδιπλάσιο από την προηγούμενη πρόβλεψη των 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων (Δεκέμβριος 2022).
-Τα λειτουργικά κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας αναμένεται να φτάσουν τα 22,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, πολύ βελτιωμένα σε σχέση με την πρόβλεψη του Δεκεμβρίου για λειτουργικά κέρδη 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Είναι επίσης υπερδιπλάσια από τα λειτουργικά κέρδη 10,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εκτιμώνται για το 2022.
Air industry profitability is expected to strengthen in 2023 👏.
The return to net profitability is a major achievement, but with #airlines just making $2.25 per passenger on average, it will continue to be a challenging environment for many ✈️.https://t.co/86Guc7xMOE#IATAAGM pic.twitter.com/LH6Pv8abm0
— IATA (@IATA) June 5, 2023
-Περίπου 4,35 δισεκατομμύρια άνθρωποι αναμένεται να ταξιδέψουν το 2023, το οποίο πλησιάζει τα 4,54 δισεκατομμύρια που πέταξαν το 2019.
-Ο όγκος φορτίου αναμένεται να είναι 57,8 εκατομμύρια τόνοι, ο οποίος έχει υποχωρήσει κάτω από τους 61,5 εκατομμύρια τόνους που μεταφέρθηκαν το 2019, με απότομη επιβράδυνση του όγκου του διεθνούς εμπορίου.
-Τα συνολικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 9,7% σε ετήσια βάση στα 803 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα έσοδα του κλάδου θα ξεπεράσουν τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2019 (838 δισεκατομμύρια δολάρια). Η αύξηση των δαπανών αναμένεται να συγκρατηθεί σε ετήσια αύξηση 8,1%.
«Η οικονομική απόδοση των αεροπορικών εταιρειών το 2023 ξεπερνά τις προσδοκίες. Η ισχυρότερη κερδοφορία υποστηρίζεται από αρκετές θετικές εξελίξεις.
Η Κίνα ήρε τους περιορισμούς για τον COVID-19 νωρίτερα μέσα στο έτος από ό,τι αναμενόταν.
Τα έσοδα από φορτία παραμένουν πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα, παρόλο που ο όγκος όχι.
Και, από την πλευρά του κόστους, υπάρχει κάποια ανακούφιση. Οι τιμές των καυσίμων αεροσκαφών, αν και εξακολουθούν να είναι υψηλές, έχουν μετριαστεί κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.