Διαπραγματεύσεις με την Boeing και την Airbus πρόκειται να πραγματοποιήσει, το προσεχές διάστημα, η Aegean Airlines, με στόχο τη προμήθεια νέου στόλου αεροσκαφών.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Η Aegean διαθέτει σήμερα μόνο Airbus (εξαιρείται ο στόλος της Olympic), κάτι το οποίο ίσως να δίνει προβάδισμα στην ευρωπαϊκή εταιρεία, έναντι της αμερικανικής Boeing.
Εάν επιλέξει τη Boeing, η Aegean καλείται να επανεκπαιδεύσει, μερικώς, τους μηχανικούς της, ενώ αλλάζει και ο τύπος των ανταλλακτικών.
Κεντρική επιδίωξη αποτελεί τα νέα αεροσκάφη να έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, με την εταιρεία να δίνει έμφαση στη μέθοδο της μίσθωσης και όχι της αγοράς.
Βελτίωση της προ φόρων κερδοφορίας
Κατά 15-30% θα βελτιωθεί εφέτος η προ φόρων κερδοφορίων, όπως εκτίμησε ο αντιπρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, το πρώτο φετινό τρίμηνο ήταν επιδεινωμένο, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό, παρά την αύξηση των εσόδων, εξαιτίας της πλεονάζουσας χωρητικότητας και του ανοδικού κόστους καυσίμων, σε συνδυασμό με τη χαμηλή εσωτερική ζήτηση.
Αντίθετα, το δεύτερο τρίμηνο εξελίσσεται σημαντικά ανοδικά σε σχέση με το περσινό, κάτι που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και στο τρίτο τρίμηνο, με βάση τις υπάρχουσες προκρατήσεις.
Θετική η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Τέλος, σε ερώτηση για το πώς βλέπει την ανάληψη διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στην ύπαρξη μιας καλής σύμβασης, στη σοβαρότητα των μετόχων της Fraport και στη δέσμευσή τους να μην ανεβάσουν το κόστος, μέχρις ότου αναβαθμίσουν υποδομές και υπηρεσίες.
«Η πρώτη συμπεριφορά της Fraport είναι θετική», όπως υπογράμμισε.
Υπενθυμίζεται ότι η γενική συνέλευση αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 0,40 ευρώ ανά μετοχή (0,34 ευρώ καθαρά, μετά από φόρους).
Η αποκοπή του μερίσματος θα πραγματοποιηθεί στις 17 Μαΐου και η καταβολή θα γίνει στις 23 Μαΐου.