Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων, σύμφωνα με τα οποία η ανάπτυξη του κλάδου επιβραδύνθηκε τον Νοέμβριο.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η παγκόσμια ζήτηση, σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), αυξήθηκε κατά 3,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019 (4,2% για διεθνείς δραστηριότητες).
Η αύξηση αυτή ήταν χαμηλότερη από την αύξηση 8,2% που παρατηρήθηκε τον Οκτώβριο του 2021 (9,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες) και τους προηγούμενους μήνες.
Η χωρητικότητα ήταν 7,6% μειωμένη σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019 (-7,9% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Όπως επισημαίνει η ΙΑΤΑ, οι οικονομικές συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη των αεροπορικών φορτίων, ωστόσο οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβραδύνουν την ανάπτυξη.
Πρέπει να σημειωθούν αρκετοί παράγοντες, όπως:
-Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού, εν μέρει λόγω της καραντίνας των εργαζομένων, του ανεπαρκούς αποθηκευτικού χώρου σε ορισμένα αεροδρόμια και των καθυστερήσεων δημιούργησαν διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Αρκετά βασικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του JFK της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες και του Άμστερνταμ Schiphol ανέφεραν συμφόρηση.
-Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Κίνα παραμένουν ισχυρές. Στις ΗΠΑ οι λιανικές πωλήσεις ήταν 23,5% πάνω από τα επίπεδα του Νοεμβρίου 2019. Και στην Κίνα οι διαδικτυακές πωλήσεις για την Ημέρα των Singles ήταν 60,8% πάνω από τα επίπεδα του 2019.
-Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών αυξήθηκε κατά 4,6% τον Οκτώβριο (τελευταίος μήνας δεδομένων), σε σύγκριση με τα προ κρίσης επίπεδα, τον καλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από τον Ιούνιο. Η παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε κατά 2,9% την ίδια περίοδο.
-Η αναλογία αποθέματος προς πωλήσεις παραμένει χαμηλή. Αυτό είναι θετικό για το αεροπορικό φορτίο, καθώς οι προμηθευτές στρέφονται στο αεροπορικό φορτίο για να καλύψουν γρήγορα τη ζήτηση.
-Η πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 σε πολλές προηγμένες οικονομίες έχει δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση για αποστολές, οι οποίες συνήθως μεταφέρονται αεροπορικώς.
«Η αύξηση του αεροπορικού φορτίου μειώθηκε κατά το ήμισυ τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο λόγω των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Όλοι οι οικονομικοί δείκτες έδειχναν τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση, αλλά οι πιέσεις της έλλειψης εργατικού δυναμικού και οι περιορισμοί σε όλο το σύστημα logistics οδήγησαν απροσδόκητα σε χαμένες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Οι κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν γρήγορα για να ανακουφίσουν την πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, προτού επηρεάσει οριστικά τη μορφή της οικονομικής ανάκαμψης από τον COVID-19», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 % of industry CTKs in 2020 2 Change in load factor vs 2019 3 Load factor level |