Σε κοινοβουλευτική Ερώτηση προχώρησε ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, για τις δρομολογούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούν τη λειτουργία των μικρών απομακρυσμένων αεροδρομίων της χώρας.
«Ο κλάδος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων (AFISO) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είναι ένας κρίσιμος κλάδος που παρέχει μεταξύ άλλων υπηρεσίες για την παροχή πληροφοριών πτήσεων, τη διαχείριση των Flight Plans, και τη διαχείριση κινητών και σταθερών αεροναυτικών δικτύων στους 15 απομακρυσμένους, μικρούς αερολιμένες της χώρας οι οποίοι είναι υπό κρατικό έλεγχο (Κάρπαθο, Σητεία, Κύθηρα, Πάρο, Σύρο, Λέρο, Κάλυμνο, Ικαρία, Νάξο, Αστυπάλαια, Κάσο, Κοζάνη, Καστοριά, Μήλο και Καστελόριζο).
Στο ΠΔ 304/1996, που αποτελεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τους όρους εκπαίδευσης και εκτέλεσης υπηρεσίας για τους υπαλλήλους AFISO, προβλέπεται ότι κάθε νεοπροσληφθείς υπάλληλος θα πρέπει να περάσει κατ’ ελάχιστον 2 μήνες on the job training σε πύργο ελέγχου, ενώ υπάλληλος που μετακινείται σε διαφορετικό αεροδρόμιο για παροχή υπηρεσιών θα πρέπει να περάσει τουλάχιστον 15 ημέρες εκπαίδευσης.
Έντονη ανησυχία έχουν προκαλέσει μεταξύ του προσωπικού τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ οι πληροφορίες για δρομολογούμενη νομοθετική παρέμβαση που προσανατολίζεται στη μείωση των κατ’ ελάχιστον ημερών εκπαίδευσης για το μετακινούμενο προσωπικό.
Όπως αναφέρουν μάλιστα εκπρόσωποι του κλάδου, στο νέο ΠΔ δεν θα υπάρχει καν αναφορά για συγκεκριμένο αριθμό εκπαίδευσης, παρά θα δίνεται το δικαίωμα στον Διοικητή του εκάστοτε αερολιμένα να ρυθμίζει τις προϋποθέσεις εκπαίδευσης του προσωπικού.
Οι υποχρεωτικές ημέρες εκπαίδευσης του προσωπικού που μετακινείται για να καλύψει ανάγκες στα απομακρυσμένα αεροδρόμια είναι αλληλένδετη με την ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων.
Η μείωση των προϋποθέσεων εκπαίδευσης του προσωπικού AFISO οδηγεί αυτόματα σε έκπτωση του επιπέδου ασφαλείας στη λειτουργία των αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για υπαλλήλους που είναι μεταξύ άλλων επιφορτισμένοι με κρίσιμες αρμοδιότητες για αερολιμένες με αυξημένη τουριστική δραστηριότητα κατά τους θερινούς μήνες», ανέφερε ο βουλευτής.
Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να παρέμβει, προκειμένου οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τους όρους εκπαίδευσης και εκτέλεσης υπηρεσίας για τους υπαλλήλους AFISO να μην δημιουργούν εκπτώσεις στην ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων, αλλά και να προχωρήσει σε επαρκή στελέχωση των 15 απομακρυσμένων, μικρών αεροδρομίων της χώρας με μόνιμο προσωπικό σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες.
Ο κ. Μεϊκόπουλος ανέφερε: «Η προϋπόθεση για κατ’ ελάχιστο ημέρες εκπαίδευσης είναι αναγκαία καθώς οι υπάλληλοι AFISO καλούνται στις περισσότερες περιπτώσεις να μετακινηθούν σε μονάδες αεροδρομίων με διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που έχει το αεροδρόμιο της μόνιμης υπηρεσίας τους, αλλά και να παράσχουν πολλές φορές υπηρεσίες διαφορετικές από αυτές που παρέχουν συνήθως.
Είναι χαρακτηριστική για την Κυβέρνηση της ΝΔ η προσπάθεια αντιμετώπισης των σημαντικών προβλημάτων υποστελέχωσης κρίσιμων υπηρεσιών με ημίμετρα. Αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλα τα απομακρυσμένα αεροδρόμια σύμφωνα με τις ανάγκες, επιλέγει τις διαρκείς εσωτερικές μετακινήσεις και υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».