Αναπτυξιακή πορεία διάγει η SKY express, απόρροια της προμήθειας νέων αεροσκαφών, τόσο Airbus, όσο και ATR, τα οποία της επέτρεψαν τη διεξαγωγή πτήσεων στο εξωτερικό.
Του Φώτη Φωτεινού
Σήμερα, η SKY express, έπειτα από την προμήθεια μεγαλύτερων αεροσκαφών, τύπου Airbus A320, αλλά και την ανανέωση των μικρών αεροσκαφών (ATR) έχει καταφέρει να σημειώσει αξιοσημείωτη άνοδο, τόσο του κύκλου εργασιών, όσο και της επιβατικής κίνησης.
Η αεροπορική εκτιμάται ότι θα διακινήσει στο σύνολο του έτους 3 έως 3,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας ρεκόρ. Αυτό, διότι το 2021 διακίνησε 1,5 εκατ. επιβάτες και το 2019 1,3 εκατ. επιβάτες.
Η μεγέθυνση της SKY express οφείλεται στην προσθήκη και ανανέωση του στόλου αεροσκαφών της, τόσο με 9 Airbus (η σταδιακή προμήθεια των Airbus ξεκίνησε στα τέλη του 2020), όσο και με ATR και στην επέκτασή της στο εξωτερικό.
Τη θερινή περίοδο, η εταιρεία επιχειρούσε με 21 αεροσκάφη, με 9 Airbus A320 και 12 ATR, «σκαρφαλώνοντας» στη δεύτερη θέση, σε μερίδιο αγοράς, στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
H εταιρεία πρόκειται να προσθέσει άλλα 2 αεροσκάφη Airbus και μάλιστα, Α321 την άνοιξη, φανερώνοντας την πρόθεσή της για επέκταση του δικτύου σε νέους προορισμούς και αγορές.
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωσή της, η SKY express παρουσίασε για την τρέχουσα χρονιά αύξηση κίνησης κατά 162% σε σχέση με το 2019, διάκριση που τη φέρνει στην 1η θέση μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.
Παράλληλα, σύμφωνα με το “Friday Network Fact” της 18ης/11, η SKY express, με 119 καθημερινές πτήσεις, κατέλαβε την 38η θέση στη λίστα των πιο πολυσύχναστων (busiest carrier) αερομεταφορέων σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο.
Η μεγέθυνση της SKY express αποτυπώνεται και στον κύκλο εργασιών. Η εταιρεία το 2016 σημείωσε κύκλο εργασιών 15,9 εκατ., το 2017 32,6 εκατ., το 2018 59,6 εκατ., το 2019 78,7 εκατ., το 2020 42,2 εκατ. και το 2021 122,2 εκατ.
Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο, με τις ζημιές μετά φόρων να ανέρχονται το 2021 στα 3,79 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 7,57 εκατ. το 2020, με την εταιρεία να προχωρά σε ΑΜΚ.