Οι ΗΠΑ θέτουν ως στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας, μέχρι το 2050, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο Λευκός Οίκος είχε ανακοινώσει το Σεπτέμβριο ότι στοχεύει σε ένα ποσοστό μείωσης κατά 20% των εκπομπών βλαβερών αερίων από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας από το 2030, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με πιέσεις από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, δεσμευόμενες για τη χρήση μεγαλύτερων ποσοτήτων βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF).
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει προηγούμενα θέσει ένα στόχο για να κάνει τις ΗΠΑ ουδέτερες από τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050.
«Το σχέδιο αυτό δείχνει ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή, ενώ η οικονομία μας αναπτύσσεται και δημιουργούνται καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Μπούτιτζετζ.
Στις συνομιλίες για το κλίμα στη Γλασκόβη, ο Μπούτιτζετζ θα εκπροσωπήσει τις ΗΠΑ, καθώς μία συμμαχία χωρών υπό τη Βρετανία αναμένεται ότι θα ανακοινώσουν τη «Διακήρυξη Φιλοδοξίας της Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας για το Κλίμα» σύμφωνα με δηλώσεις πηγών στο Reuters.
Η διακήρυξη αυτή, σύμφωνα με ένα προσχέδιο που διάβασε το Reuters, θα αναγνωρίζει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ (ICAO) είναι το κατάλληλο φόρουμ για τη συζήτηση των εκπομπών βλαβερών αερίων, από τον τομέα της διεθνούς πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων και δεσμεύσεων για την άσκηση πιέσεων στον ICAO προκειμένου να υιοθετήσει «ένα φιλόδοξο μακρόπνοο σχέδιο» και να υποστηρίξει την εξέλιξη των καυσίμων SAF.
O στόχος των ΗΠΑ για μηδενικές εκπομπές ρύπων βλαβερών αερίων από το 2050, υποστηρίζεται από μία ανάλυση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Επιπρόσθετα με το βιώσιμο καύσιμο, θα είναι απαραίτητες νέες τεχνολογίες αεροσκαφών, μαζί με την αύξηση της επιχειρησιακής λειτουργικότητας, όπως επίσης και της μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων από τα αεροδρόμια, σύμφωνα με την FAA.
«Η εξάλειψη του άνθρακα από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας είναι μία ιδιαιτέρως σημαντική πρόκληση» όπως ανακοίνωσε η FAA.
Το σχέδιο περιλαμβάνει αντισταθμιστικές δράσεις από τις αεροπορικές εταιρίες για «την αντιμετώπιση ενδεχόμενων εκπομπών βλαβερών αερίων εντός του αναφερόμενου τομέα, μέχρι να καθιερωθεί η χρήση καυσίμων με μηδενική εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου.
Η FAA ανακοίνωσε ότι με επενδύσεις από την αμερικανική κυβέρνηση και τη βιομηχανία «νέα αεροσκάφη στενής ατράκτου θα μπορούν να εισέλθουν στον αεροπορικό στόλο στα χρόνια του 2030 και αεροσκάφη ευρείας ατράκτου στα χρόνια του 2040».
Τον Μάρτιο, η εμπορική ένωση των αεροπορικών εταιρειών στις ΗΠΑ (Airlines for America) που εκπροσωπεί τις αεροπορικές Delta AirLines, United Airlines, American Airlines και άλλες, δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με την κυβέρνηση «για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα από το 2050».