Μειωμένη, όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν η επιβατική κίνηση τον περασμένο Μάρτιο εν συγκρίσει με το 2019, ωστόσο – όπως επισημαίνει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) – σημειώθηκε άνοδος εάν συγκριθεί με τον Φεβρουάριο του 2021.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της IATA, η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον περασμένο Μάρτιο μειώθηκε κατά 67,2% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019.
Αυτή ήταν μια βελτίωση σε σχέση με την πτώση της τάξης του 74,9% που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2021 αντί του Φεβρουαρίου του 2019.
Η καλύτερη επίδοση οφείλεται στα κέρδη των εγχώριων αγορών, ιδίως στην Κίνα. Ωστόσο, η διεθνής επιβατική κίνηση παρέμεινε -σε μεγάλο βαθμό- περιορισμένη.
Η διεθνής επιβατική ζήτηση τον Μάρτιο ήταν μειωμένη κατά 87,8% έναντι του 2019, ωστόσο σημειώθηκε κάποια -σχετικά μικρή- βελτίωση σε σχέση με την πτώση του 89% που κατεγράφη τον Φεβρουάριο του 2021.
Η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 32,3% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Μάρτιος 2019), παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021, όταν η εγχώρια κυκλοφορία ήταν μειωμένη κατά 51,2% έναντι της περιόδου του 2019.
Όλες οι αγορές -πλην της Βραζιλίας και της Ινδίας- παρουσίασαν βελτίωση σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021, με την Κίνα να δείχνει τον δρόμο της ανάκαμψης.
Οι επιδόσεις της Ευρώπης
Στην Ευρώπη, οι αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν μείωση κυκλοφορίας κατά 88,3% τον Μάρτιο του 2021 έναντι του 2019, και ελαφρώς μικρότερη πτώση 89,1% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021 εν συγκρίσει με το 2019.
Το capacity μειώθηκε κατά 80% και το load factor μειώθηκε κατά συνολικά 35 ποσοστιαίες μονάδες στο 49,4%.
Αναμένεται σημαντική ανάκαμψη
«Το θετικό momentum που είδαμε σε ορισμένες βασικές εγχώριες αγορές τον Μάρτιο αποτελεί ένδειξη της ισχυρής ανάκαμψης που αναμένουμε στις διεθνείς αγορές, όταν αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί.
Οι άνθρωποι θέλουν και πρέπει να πετάξουν. Και μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι θα το πράξουν όταν καταργηθούν οι περιορισμοί», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
MARCH 2021 (% VS MARCH 2019) | WORLD SHARE1 | RPK | ASK | PLF (%-PT)2 | PLF (LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Total Market | 100.0% | -67.2% | -56.8% | -19.7% | 62.3% |
Africa | 1.9% | -71.8% | -61.6% | -19.2% | 53.0% |
Asia Pacific | 38.6% | -60.4% | -51.6% | -14.8% | 66.9% |
Europe | 23.6% | -81.7% | -74.1% | -25.4% | 59.3% |
Latin America | 5.7% | -64.5% | -59.1% | -10.8% | 70.8% |
Middle East | 7.4% | -80.3% | -65.6% | -31.4% | 42.2% |
North America | 22.7% | -57.2% | -41.3% | -23.2% | 62.4% |
1) % of industry RPKs in 2020 2) Change in load factor vs. the same month in 2019 3) Load Factor Level