Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών που δείχνουν ότι η ζήτηση για αεροπορικά φορτία, για ολόκληρο το 2021, αυξήθηκε κατά 6,9%, σε σύγκριση με το 2019 (επίπεδα πριν από τον Covid) και 18,7% σε σύγκριση με το 2020.
Της Βάσως Βεγιάζη
Αυτή ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη βελτίωση της ζήτησης από έτος σε έτος από τότε που η IATA άρχισε να παρακολουθεί την απόδοση των φορτίων το 1999.
Ειδικότερα:
-Η παγκόσμια ζήτηση το 2021, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs) αυξήθηκε κατά 6,9% σε σύγκριση με το 2019 (7,4% για διεθνείς δραστηριότητες).
-Η χωρητικότητα το 2021, σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTKs), ήταν 10,9% χαμηλότερη από το 2019 (12,8% για διεθνείς δραστηριότητες). Η χωρητικότητα παραμένει περιορισμένη, με σημεία συμφόρησης, σε βασικούς κόμβους.
-Βελτιώσεις παρουσιάστηκαν τον Δεκέμβριο. Η παγκόσμια ζήτηση ήταν 8,9% πάνω από τα επίπεδα του 2019 (9,4% για διεθνείς δραστηριότητες).
Αυτή ήταν μια σημαντική βελτίωση από την αύξηση 3,9% τον Νοέμβριο και η καλύτερη επίδοση από τον Απρίλιο του 2021 (11,4%).
-Η έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας συνέβαλε στην αύξηση των αποδόσεων και των εσόδων.
-Οι οικονομικές συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη αεροπορικών φορτίων.
«Το αεροπορικό φορτίο είχε μια εκπληκτική χρονιά το 2021. Για πολλές αεροπορικές εταιρείες, παρείχε μια ζωτική πηγή εσόδων, καθώς η ζήτηση επιβατών παρέμενε σε ύφεση λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών COVID-19.
Μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης, ωστόσο, χάθηκαν λόγω των πιέσεων της έλλειψης εργατικού δυναμικού και των περιορισμών σε όλο το σύστημα logistics. Συνολικά, οι οικονομικές συνθήκες δείχνουν προς ένα ισχυρό 2022», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Οι επιδόσεις του 2021 του air cargo
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 % of industry CTKs in 2021 2 Change in load factor vs same period in 2019 3 Load factor level |