Η ΙΑΤΑ αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της για την παγκόσμια αεροπορική κίνηση. Η Ένωση εκτιμά ότι η αεροπορική κίνηση θα επανέλθει το 2024 στα επίπεδα του 2019, δηλαδή στα επίπεδα του προ – κορωνοϊού.
Αυτό έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες, όπως την αβεβαιότητα στο άνοιγμα των συνόρων και την ταξιδιωτική εμπιστοσύνη, σε συνδυασμό με την πίεση στα διαθέσιμα εισοδήματα των ταξιδιωτών.
«Εκτιμούμε τώρα ότι δεν θα φτάσουμε στο επίπεδο της κίνησης του 2019 πριν από το 2024, δηλαδή έναν χρόνο αργότερα απ’ όσο υπολογίζαμε προηγουμένως», δήλωσε ο Μπράιαν Πιρς, ο οικονομικός διευθυντής της IATA, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Επιβράδυνση στο β’ εξάμηνο του έτους
Κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η αποκατάσταση των αεροπορικών συνδέσεων, όπως ανέφερε «θα είναι πιο αργή απ’ όσο ελπίζαμε, το παρατηρήσαμε ήδη τον Μάιο και τον Ιούνιο», επισημαίνοντας ότι η αναζωπύρωση του Covid-19 σε ορισμένες χώρες εμποδίζει το άνοιγμα των συνόρων.
Η ΙΑΤΑ υπολογίζει πλέον ότι η πτώση της επιβατικής κίνησης θα φτάσει στο 63% εφέτος, αντί για 55% που ήταν η προηγούμενη εκτίμησή της.
Επίσης, οι αριθμοί των επιβατών αναμένεται να αυξηθούν 62% το 2021 από την «καταθλιπτική» βάση του 2020, αλλά θα παραμείνουν σχεδόν 30% κάτω σε σύγκριση με το 2019.
«Οι προβλέψεις εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες ελέγχουν την επιδημία», πρόσθεσε ο Πιρς. Όπως είπε, η ανακάλυψη ενός εμβολίου είναι εκείνη που θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση για τις αεροπορικές εταιρείες.
Οι επιδόσεις του Ιουνίου σε παγκόσμιο επίπεδο
JUNE 2020 (% YEAR-ON-YEAR) | WORLD SHARE1 | RPK | ASK | PLF (%-PT)2 | PLF (LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Total Market | 100.0% | -86.5% | -80.1% | -26.8% | 57.6% |
Africa | 2.1% | -96.5% | -84.5% | -54.9% | 16.2% |
Asia Pacific | 34.6% | -74.4% | -69.6% | -18.5% | 63.8% |
Europe | 26.8% | -93.7% | -90.0% | -31.9% | 55.5% |
Latin America | 5.1% | -91.2% | -89.0% | -16.7% | 66.6% |
Middle East | 9.1% | -95.5% | -90.4% | -40.7% | 35.7% |
North America | 22.3% | -86.3% | -76.9% | -36.5% | 52.4% |
1) % of industry RPKs in 2019 2) Year-on-year change in load factor 3) Load Factor Level