Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση της Γαλλίας να χορηγήσει, έως 4 δισ. ευρώ, για την ανακεφαλαιοποίηση της Air France και της εταιρείας holding.
Η Margrethe Vestager, υπεύθυνη για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε: «Η Γαλλία θα συνεισφέρει έως και 4 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων της Air France και θα βοηθήσει την αεροπορική εταιρεία να αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες που οφείλονται στην εμφάνιση του κορωνοϊού.
Ταυτόχρονα, η κρατική υποστήριξη θα συνοδεύεται από όρους, ιδίως για να διασφαλιστεί ότι το γαλλικό κράτος αμείβεται επαρκώς και περαιτέρω μέτρα για τον περιορισμό των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού.
Συγκεκριμένα, η Air France έχει δεσμευτεί να διαθέσει διαθέσιμους χρονοθυρίδες (slots) στο συμφορημένο αεροδρόμιο Paris Orly, όπου η Air France διαθέτει σημαντική ισχύ στην αγορά.
Αυτό δίνει στους ανταγωνιστικούς αερομεταφορείς την ευκαιρία να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε αυτό το αεροδρόμιο, εξασφαλίζοντας δίκαιες τιμές και αυξημένη επιλογή για τους ευρωπαίους καταναλωτές».
Το πλάνο της ανακεφαλαιοποίησης
Η Air France ανήκει στην Air France-KLM Holding, στην οποία το γαλλικό κράτος συμμετέχει με ποσοστό 14,3%. Με στόλο πάνω από 300 αεροπλάνα, η αεροπορική διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη γαλλική οικονομία, όσον αφορά την απασχόληση και τη συνδεσιμότητα για πολλές γαλλικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στο εξωτερικό (Départements et Régions d’outre-mer «DOM-TOM»)
Το 2019, ο όμιλος Air France-KLM σημείωσε ετήσια λειτουργικά κέρδη περίπου 750 εκατ. ευρώ, ωστόσο ως αποτέλεσμα των ταξιδιωτικών περιορισμών που επέβαλε η Γαλλία και πολλές χώρες για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, η αεροπορική υπέστη σημαντική μείωση δραστηριοτήτων, που οδήγησε σε σημαντικές απώλειες.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γαλλία κοινοποίησε στην Κομισιόν την πρόθεση για ανακεφαλαιοποίηση, ύψους έως και 4 δισ. ευρώ, της Air France και της εταιρείας Holding.
Η ανακεφαλαιοποίηση περιλαμβάνει:
(i) τη μετατροπή του κρατικού δανείου ύψους 3 δισ. ευρώ που έχει ήδη χορηγηθεί από τη Γαλλία (εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάιο 2020) σε υβριδικό κεφάλαιο και
(ii) εισφορά κεφαλαίου από το κράτος, μέσω της εγγραφής νέων μετοχών σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που άνοιξε στους υφιστάμενους μετόχους και στην αγορά, σε όριο 1 δισ. ευρώ ανάλογα με το μέγεθος αυτής της πράξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η KLM, η άλλη θυγατρική του ομίλου Air France-KLM, δεν θα επωφεληθεί από την ενίσχυση.