Η ολλανδική κυβέρνηση ανέστειλε το πλάνο διάσωσης της KLM, το περασμένο Σάββατο, ως απάντηση στην απόφαση των πιλότων να απορρίψουν την πρόταση για “πάγωμα” των μισθών έως το 2025.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με το Reuters, ο υπουργός Οικονομικών, Wopke Hoekstra, ανέφερε ότι η αεροπορική επρόκειτο να λάβει από την κυβέρνηση πακέτο βοήθειας, ύψους 3,4 δισ. δολ., υπό τη μορφή άμεσων δανείων, με στόχο να αντιμετωπίσει την πανδημία του κορωνοϊού.
Μάλιστα, σε δηλώσεις του, ο Hoekstra δήλωσε απογοητευμένος από την κίνηση των πιλότων, τονίζοντας ότι «με αυτόν τον τρόπο δεν μπορούμε να προχωρήσουμε τώρα με το δάνειο».
Από την πλευρά της, η ένωση πιλότων υποστήριξε ότι είχε ήδη συμφωνήσει για “πάγωμα” μισθών μέχρι τον Μάρτιο του 2022, αλλά δήλωσε αδυναμία να επεκτείνει τη συμφωνία αυτή την τελευταία στιγμή.
Νωρίτερα, ο διευθύνων σύμβουλος της KLM Pieter Elbers δήλωσε ότι «χωρίς αυτό το δάνειο, η KLM δεν θα τα καταφέρει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς».
Εξήγησε ότι η KLM δεν θα χρεοκοπήσει αμέσως, αλλά ότι τα αποθεματικά της «δεν μπορούν να διαρκέσουν περισσότερο από μερικούς μήνες».
Πάντως, σε επιστολή του προς το ολλανδικό κοινοβούλιο, ο Hoekstra άφησε την πόρτα ανοιχτή για τη διάσωση εάν όλοι οι υπάλληλοι της KLM συμφωνήσουν στο πάγωμα μισθών για τα επόμενα 5 έτη.
«Εναπόκειται στην KLM και στα συνδικάτα να διασφαλίσουν ότι ανταποκρίνονται στα αιτήματα της κυβέρνησης», είπε, προσθέτοντας ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας άλλαξε τα δεδομένα για το πόσο σύντομα θα μπορούσαν να επιστρέψουν στην κανονικότητα οι αεροπορικές εταιρείες.
«Οι προοπτικές είναι δυσοίωνες, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο σημαντικό να υπάρχει ένα καλό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης για να επιτευχθεί μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της KLM», ανέφερε στην επιστολή του.
Να σημειωθεί ότι, η Air France-KLM κατέγραψε πτώση κατά 67% στα έσοδα γ’ τριμήνου στα 2,52 δισ., ενώ το καθαρό χρέος της αεροπορικής αυξήθηκε κατά 3 δισ. στα 9 δισ. ευρώ.