Τον αντίκτυπο που έχει στο κλίμα η αύξηση του αριθμού των πτήσεων ιδιωτικών τζετ από τα ολλανδικά αεροδρόμια καταγγέλλει η Greenpeace, ζητώντας την απαγόρευσή τους.
Στο 9μηνο του 2022, πραγματοποιήθηκαν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών από/προς τα αεροδρόμια Schiphol και Χάγης-Ρότερνταμ, με άλλα λόγια περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημία του κορωνοϊού, υπογράμμισε η ΜΚΟ μελέτη.
Η ολοένα πιο συχνή χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ίσες με εκείνες σχεδόν 40.000 οχημάτων τον χρόνο.
«Έχουμε σοκαριστεί διότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο, αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, που μολύνουν περισσότερο», σχολίασε η Dewi Zloch, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.
«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών», πρόσθεσε, σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου της ΜΚΟ.
Προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με τρένο
Η μελέτη διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft έδειξε επίσης ότι η μια ιδιωτική πτήση στις τρεις που αναχωρoούν από το αεροδρόμιο Schiphol ή της Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χλμ.
«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο», επισημαίνει η Greenpeace σε ανακοίνωσή της. «Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ίμπιζα και οι Κάννες», πρόσθεσε η ΜΚΟ.
Η Greenpeace τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση και δεν συμπεριλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ.
«Αυτή η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροναυτική βιομηχανία», πρόσθεσε η Zloch. «Θέλουμε η αεροναυτική βιομηχανία να σταματήσει να μολύνει και να θέσει κλιματικούς στόχους επιτέλους». «Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους», είπε.
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στη θέση business καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη, επισήμανε η Zloch, οπότε θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη.