Σε μείωση διαθέσιμων θέσεων – αριθμού πτήσεων προχωρά, στην Ελλάδα, η Ryanair.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του εμπορικού διευθυντή David O’ Βrien, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, η προσφερόμενη χωρητικότητα, την θερινή περίοδο του 2017, θα είναι μειωμένη κατά 17% στην Αθήνα, 7% στη Θεσσαλονίκη, 17% στην Κέρκυρα, 15% στη Ρόδο και 11% στη Κεφαλλονιά, ενώ διακόπηκε πλήρως το δρομολόγιο της Κω. Αντίθετα, οι μόνοι προορισμοί που θα αυξηθεί η χωρητικότητα είναι τα Χανιά (4%) και η Μύκονος (39%).
Αντίστοιχα, τη χειμερινή περίοδο του 2017, η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα, στο σύνολο των ελληνικών προορισμών, θα είναι μειωμένη κατά 10%.
Ειδικότερα, στην Αθήνα η μείωση θα φτάσει το 22%, παρά τον εγκαινιασμό δρομολογίων σε Κατοβίτσε (2 εβδομαδιαίως) και Κρακοβία (2 εβδομαδιαίως), ενώ ακόμα δύο δρομολόγια είναι σε αναμονή επιβεβαίωσης.
Σύμφωνα με τον κ. O’ Brien, η μείωση των διαθέσιμων θέσεων / πτήσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει να κάνει, κυρίως, με τη συρρίκνωση των μεταξύ τους καθημερινών δρομολογίων, λόγω των εργασιών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Μάλιστα, στο σημείο αυτό, το στέλεχος της Ryanair επέκρινε την ΥΠΑ για το “αλαλούμ” που επικράτησε με τις αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων.
Επιπροσθέτως, επέκρινε το «Ελ. Βενιζέλος» για τα υψηλά του τέλη, εκφράζοντας επιφυλάξεις και για τη Fraport, σημειώνοντας ότι τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα καταστούν ακριβότερα κατά 6%, σε σχέση με τα ισπανικά.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η συρρίκνωση της ανάπτυξης της Ryanair στην Ελλάδα καταδεικνύει ότι η εταιρεία, με το συγκεκριμένο επιχειρησιακό μοντέλο που διαθέτει, δεν μπορεί να επιμηκύνει τη περίοδο των πτήσεων ή και να ενισχύσει τον αριθμό τους σε διάφορους ελληνικούς προορισμούς, σε συνδυασμό με την πιο ισχνή ζήτηση.
Tέλος, στο 15% ανέρχεται το μερίδιο αγοράς της Ryanair στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ιρλανδικής εταιρείας. Πρώτη παραμένει η Aegean Airlines και τρίτη η easyJet.