Η Ryanair και η Enilive, εταιρεία που ελέγχεται από τον ιταλικό ενεργειακό κολοσσό Eni, συμφώνησαν για τη μακροπρόθεσμη προμήθεια βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) της Enilive σε επιλεγμένα αεροδρόμια της Ryanair σε ολόκληρη την Ιταλία.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αυτή η συμφωνία θα επιτρέψει στη Ryanair να έχει πρόσβαση σε έως και 100.000 τόνους SAF Enilive, για το διάστημα 2025 – 2030, ποσότητα που ισοδυναμεί με 20.000 πτήσεις από το αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου προς το Δουβλίνο).
Να σημειωθεί ότι, στα βιοδιυλιστήρια της στην Ιταλία, η Enilive επεξεργάζεται κυρίως πρώτες ύλες αποβλήτων, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, ζωικά λίπη και υπολείμματα αγροδιατροφικής βιομηχανίας, για να παράγει το Eni Biojet, ένα SAF που περιέχει 100% βιογενές συστατικό και είναι κατάλληλο για ανάμειξη με συμβατικά αεροπορικά καύσιμα έως και 50%.
Σε δηλώσεις του, ο διευθυντής Αειφορίας της Ryanair, Thomas Fowler, τόνισε: «Η αύξηση της παραγωγής SAF είναι μια βασική πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. Η συνεργασία με έναν ηγέτη του κλάδου όπως η Eni θα βοηθήσει τη Ryanair να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο μας για χρήση 12,5% SAF έως το 2030 και καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Η Eni είναι βασικός προμηθευτής στη μεγαλύτερη αγορά μας, την Ιταλία, και η επιτυχία της στην παραγωγή SAF θα παίξει σημαντικό ρόλο καθώς ο όμιλός μας μεγαλώνει για να μεταφέρει 300 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως μέχρι το 2034».
Αντίστοιχα, ο Stefano Ballista, διευθύνων σύμβουλος της Enilive, πρόσθεσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε μια συμφωνία με έναν τόσο σχετικό “παίκτη” όπως η Ryanair αμέσως μετά τους κανονισμούς ReFuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει να αυξήσει την υιοθέτηση των SAF έως το 2050. Η Enilive σχεδιάζει να αυξήσει την ικανότητα βιοδιυλισμού της σε πάνω από 5 εκατομμύρια τόνους/έτος έως το 2030 και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων έργων για την επέκταση της ικανότητας βιοδιύλισης. Τα βιοκαύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα της μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των δύσκολων τομέων της, όπως η αεροπορία. Οι εγκαταστάσεις και οι τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει την τελευταία δεκαετία επιτρέπουν στην Enilive να παράγει τις απαραίτητες ποσότητες SAF για να καλύψει τις ανάγκες εταιρειών όπως η Ryanair και τις απαιτήσεις των κανονισμών της ΕΕ».