Την πρώτη του επιτυχημένη πτήση πραγματοποίησε το 19θέσιο Dornier 228 της ZeroAvia, κατακτώντας τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροσκάφους στον κόσμο που κινείται με κινητήρα υδρογόνου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών πέταξε στους αιθέρες για την παρθενική του πτήση, εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υδρογόνου πλήρους μεγέθους στο αριστερό του φτερό.
Η πτήση, συνολικής διάρκειας 10 λεπτών, πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιανουαρίου στις εγκαταστάσεις Έρευνας & Ανάπτυξης της ZeroAvia στο αεροδρόμιο Cotswold στο Gloucestershire του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το αεροσκάφος ολοκλήρωσε ένα πλήρες ταξίδι (απογείωση, διαδρομή, προσγείωση), με την πτήση να αποτελεί ορόσημο του έργου “HyFlyer II”, ένα πρόγραμμα που υποστηρίζεται από την βρετανική κυβέρνηση και το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συστήματος ισχύος 600 kW για την υποστήριξη αεροσκαφών 9-19 θέσεων παγκοσμίως για πτήσεις μηδενικών εκπομπών.
Να σημειωθεί ότι, το δικινητήριο Dornier τροποποιήθηκε, ώστε να ενσωματώνει υδρογόνο-ηλεκτρικό κινητήρα της ZeroAvia στο αριστερό του φτερό, ο οποίος στη συνέχεια λειτούργησε σε συνδυασμό με έναν κινητήρα Honeywell TPE-331 στο δεξί του φτερό.
Σε αυτή τη διαμόρφωση δοκιμών, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υδρογόνου περιλαμβάνει δύο στοίβες κυψελών καυσίμου, με μπαταρίες ιόντων λιθίου να παρέχουν υποστήριξη κατά την απογείωση και να προσθέτουν επιπλέον ισχύ κατά το στάδιο των δοκιμών.
Όπως αναφέρει η ZeroAvia, σε αυτό το πιλοτικό στάδιο οι δεξαμενές υδρογόνου και τα συστήματα παραγωγής ενέργειας κυψελών καυσίμου «βρίσκονται εντός της καμπίνας του αεροσκάφους. Ωστόσο, κατά την εμπορική λειτουργία, θα εγκατασταθούν στην εξωτερική πλευρά του Dornier για να τοποθετηθούν τα καθίσματα των επιβατών».
Επιπρόσθετα, τόνισε ότι «αυτός είναι ο μεγαλύτερος κινητήρας που έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα», γεγονός που θα αποτελέσει “κλειδί” για την ταχεία ανάπτυξη τεχνολογίας για μεγαλύτερα αεροσκάφη με καθαρούς κινητήρες έως 90 θέσεων.
Η ZeroAvia θα εργαστεί τώρα προκειμένου να παρέχει εμπορικές διαδρομές χρησιμοποιώντας την παραπάνω τεχνολογία έως το 2025. Το Dornier 228 θα πραγματοποιήσει μια σειρά δοκιμαστικών πτήσεων από το Kemble και αργότερα πτήσεις επίδειξης από άλλα αεροδρόμια.